شش روز بعد به قافله پیوست

سرهنگ «هوشنگ وحید دستجردی» رییس کل شهربانی در انفجار دفتر ریاست جمهوری کنار دست آقای باهنر نشسته بود... شهید دستجردی در این حادثه سوختگی زیادی داشت به روی بالکن رفته و از آنجا بی اختیار خودش را به پائین می اندازد و چند روز بعد14 شهریور ماه سال 1360 به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسید و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۲۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ - 07September 2014

شش روز بعد به قافله پیوست

به گزارش دفاع پرس، هوشنگ وحید دستجردی در سال1304 در اصفهان متولد شد و پس از پشتسر گذاشتن دروس ابتدایی و متوسطه، در سال 1328 وارد آموزشگاه شهربانی شد و بعد از گذشت 32 سال خدمت در پستهای مختلف باز نشسته شد.

شهیددستجردی از طرفداران جمهوری اسلامی ایران به شمار میرفت و پس از پیروزی انقلاب، در اسفند 1357 به خدمت دعوت شد و در 24 اسفند 1359 به ریاست شهربانی کل کشور منصوب شد.

پس از به بار نشستن انقلاب پرشکوه اسلامی در ایران، گروهک مجاهدین خلق که خود را در رسیدن به اهدافش ناکام میدید، ترور مسوولان رده بالای جمهوری اسلامی ایران را در صدر کارهایش قرار داد. گروهک منافقین از انجام ترورها، سرنگون کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی را در سر داشت. آن گروهک پس از منفجر کردن ساختمان مرکزی حزب جمهوری اسلامی در میدان سرچشمه تهران در هفت تیر 1360 و به شهادت رساندن 72 تن از برجستگان رده بالای نظام اسلامی، در هشتم شهریور 1360 به انفجار دیگری در ساختمان نخستوزیری آن شهر دست یازید. مسعود کشمیری، عضو گروهک مجاهدین خلق، پیشتر به شیوه منافقانهای در شورای امنیت کشور رخنه کرده بود. وی در آن روز با بمب جاسازی شده در کیفش، بیآنکه بازرسی شود، وارد ساختمان نخستوزیری شد. او چون دبیر نشست شورای امنیت ملی کشور هم بود، درست نزدیک به شهید محمدعلی رجایی و شهید حجتالاسلام دکتر محمدجواد باهنر نشست.

کشمیری پس از خواندن قرآن و به کار انداختن بمب ساعتی، از اتاق بیرون میرود. ناگهان بمب منفجر میشود و رییس جمهور و نخستوزیر شهید میشوند. وحیددستجردی هم که در آن نشست حضور داشت، به سختی زخمی میشود، خود را به مهتابی ساختمان میرساند و به پایینمیپرد. شش روز پس از آن، در چهاردهم شهریور 1360 در اثر سوختگی شهید به شهادت میرسد. محمدمهدی کتیبه، شاهد آن رویداد، میگوید: «تیمسار وحیددستجردی در این حادثه کنار دست آقای باهنر نشسته بود ... . آقای دستجردی در این حادثه سوختگی زیادی داشت ... .»

پیکر پاک شهید دستجردی، در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

شهید در نگاه امام

حضرت امام(ره) به مناسبت شهادت شهید دستجردی و شهید آیتالله شیخعلی قدوسی، پیامی فرستادند که بدین شرح است:«اینجانب، شهادت دادستان کل انقلاب(شهید قدوسی) و سرهنگ وحید دستجردی که در راس شهربانی و قوای انتظامی در حال انجام وظیفه بودند و به این تحفه الهی نایل شدند، را به ملت ایران، به حوزه علمیه قم و قوای مسلح تبریک و تسلیت عرض میکنم و از خدای متعال، رحمت برای آنان و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمشان خواستارم.»

بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالگرد آن شهید و طی بیانیهای یادآور میشود: «شهید معزز سرتیپ وحید دستجردی، از جمله افراد مومن، متعهد و انقلابی بود که به آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی عشق میورزید. شهید دستجردی در فاجعه بمبگذاری نخستوزیری در هشتم شهریور 1360 مجروح شد و در چهاردهم شهریور همان سال بر اثر جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نایل آمد.»

 

منبع: حیات

 


نظر شما
پربیننده ها