گفت‌وگوی دفاع پرس با سردار کمالی؛

انواع کسر خدمت‌ها را بشناسید

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح انواع کسر خدمت‌ها را که ممکن است به دریافت کارت معافیت و یا کارت پایان خدمت در مدت زمان کوتاهی بشود، تشریح کرد.
کد خبر: ۲۷۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰ - 03January 2018

انواع کسر خدمت‌ها را بشناسیدسردار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس اظهار داشت: طبق قانون وظیفه عمومی مدت زمان سربازی 24 ماه است؛ البته مدت زمان سربازی برای افراد ذکور در کشور ما 30 سال است که دو سال از آن دوره ضرورت می‌باشد.

وی در ادامه در خصوص کسری‌هایی که به دوره ضرورت تعلق می‌گیرد، گفت: کسانی که در نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظتی دستگاه‌ها خدمت می‌کنند شامل سه ماه کسر خدمت می‌شوند و دوره ضرورت آن‌ها به 21 ماه تقلیل می‌یابد.

سردار کمالی افزود: خدمت در مناطق محروم شامل پنج ماه کسر خدمت از 24 ماه و خدمت در مناطق عملیاتی هم شامل شش ماه کسر خدمت از 24 ماه می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح دسته دوم کسر خدمت‌ها را ویژه محققین دانست و گفت: کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند، می‌توانند با انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی از کسر خدمت از 2 ماه تا 19 ماه برخوردار شوند؛ البته این افراد دوره آموزشی را باید حتماً بگذرانند.

وی ادامه داد: در این دسته نخبگان و استعدادهای برتر هم هستند که از سوی بنیاد ملی نخبگان معرفی شوند و با انجام پروژه در رابطه با نیروهای مسلح و یا دستگاه‌های دیگر از کسر خدمت بهره‌مند می‌شوند.

سردار کمالی گفت: دسته سوم کسر خدمت‌ها نیز مربوط به بسیجیان فعال است. این افراد حداکثر تا شش ماه می‌توانند کسر خدمت دریافت کنند. آن دسته از بسیجیانی نیز که دوره آموزش تکمیلی بسیج را گذارنده و دارای برگ سبز باشند، می‌توانند از حداکثر 2 ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.

وی دسته آخر کسر خدمتی‌ها را ویژه فرزندان ایثارگران دانست که قرار است سالیانه حداکثر 20 هزار نفر به ازای هر ماه خدمت والدین یا امتیاز مشابه ایثارگری از یک ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند و در این رابطه گفت: آن کسانی که والدینشان 24 ماه به بالا سابقه حضور در جبهه را داشته باشند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند و می‌توانند کارت معافیت دریافت کنند؛ اما باید تعهدی بدهند که اگر ظرف سه تا پنج سال به دوره آموزش فرا خوانده شدند، حتماً حضور پیدا کنند.

سردار کمالی اضافه کرد: اگر افرادی با کمتر از 24 ماه خدمت یا امتیاز مشابه شامل 20 هزار نفر شوند، باید دوره آموزش و یا مدت زمانی از خدمت را بگذرانند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار