اسماعیل هنیه:

روند سازش با رژیم صهیونیستی باید کنار گذاشته شود

رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار اتخاذ راهبرد مقاومتی جامع برای لغو تصمیم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و اعتبار بخشی مجدد به مسئله فلسطین شد.
کد خبر: ۲۷۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ - 03January 2018

روند سازش با رژیم صهیونیستی باید کنار گذاشته شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، خواستار اتخاذ راهبرد مقاومتی جامع برای لغو تصمیم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و اعتباربخشی مجدد به مسئله فلسطین به عنوان پروژه آزادی‌خواهی ملی و تکیه بر انتفاضه مردمی شد.

هنیه در سخنان خود بر لزوم تحقق برنامه فلسطینی، عربی و اسلامی یکپارچه برای به شکست‌کشاندن تصمیمات اسرائیلی ـ آمریکایی و از بین بردن تمامی آثار آنها به موازات هماهنگی و همکاری با طرف‌های بین‌المللی حامی حقوق ملت فلسطین و خسارت دیده از سیاست‌های آمریکا در منطقه تاکید کرد.

وی هدف از این تحرکات را متوقف کردن قطار آمریکا دانست و گفت: برای این منظور باید در دو مسیر سیاسی حرکت کرد؛ نخست: پایان دادن به هرگونه چشم امید بستن به روند سازش و اعلام مرگ آن و اعلام این راهبرد به عنوان موضع قطعی فلسطینی و منطقه‌ای و دوم: پایان دادن به تمامی اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تلاش‌های برخی طرف‌ها در این زمینه.

هنیه افزود: رژیم صهیونیستی باید تاوان حماقت‌ها و تصمیمات خود را به ویژه از طریق بستن تمامی درها در منطقه به روی آن و مقاوم‌سازی عرصه داخلی فلسطین و تحقق فوری آشتی ملی بدهد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد که مقامات صهیونیستی از زمان اتخاذ تصمیم احمقانه دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، فکر می‌کنند که راه تحقق اهداف و رؤیاهای آن‌ها در زمینه نهایی کردن اوضاع قدس به نفع رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

وی افزود: مقامات صهیونیستی از انرژی ناشی از تصمیم ترامپ و سرگرم بودن کشورهای منطقه به آتش‌های درونی‌شان برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

هنیه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی گاهی از طریق تصمیمات اخیر حزب حاکم لیکود و گاهی دیگر از طریق کنست صهیونیستی سعی در تحقق اهداف خود را دارد؛ اما نه لیکود، نه کنست و نه کاخ سفید نمی‌توانند نبرد قدس و سرنوشت آنرا مشخص کنند، بلکه این منطقه هویت عربی و اسلامی خود را از طریق تاریخ و با خون شهدا به دست آورده است و هیچ اتفاقی نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد.

وی افزود: نتیجه نبرد قدس در خیابان‌ها، کوه‌ها، تپه‌ها و منازل قدس و دیگر بخش‌های سرزمین فلسطین و با اراده، مقاومت، پشتکار و حقانیت مشخص می‌شود که می‌توانند تمامی تلاش‌ها برای تحریف تاریخ و تحمیل یک راهکار را به شکست بکشانند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار