دفاع پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد؛

فرماندهان صهیونیست در تیررس مقاومت/ آغاز رایزنی نمایندگان کنست در مورد یهودی‌سازی کامل قدس

آغاز رایزنی‌های نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در مورد یهودی‌سازی کامل قدس شریف و تهدید فرماندهان ارشد ارتش رژیم اشغالگر قدس به اعدام توسط نیروهای مقاومت فلسطین از مهم‌ترین اخبار تحولات روزهای اخیر در فلسطین اشغالی است.
کد خبر: ۲۷۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ - 03January 2018

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، طی 24 ساعت گذشته فلسطین اشغالی تحولات مهمی را شاهد بوده است. یکی از مهم‌ترین تحولات در عرصه میدانی، «کتائب المجاهدین» شاخه نظامی «جنبش مجاهدان فلسطین» (حرکة المجاهدین) با انتشار تصاویر جدیدی از حضور سرلشکر «ایال زامیر» فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف یکی از پایگاه‌های مرزی ارتش این رژیم، وی را تهدید به اعدام انقلابی کردند.

فرماندهان صهیونیست در تیررس مقاومت/ محاکمه عهد التمیمی/ آغاز رایزنی نمایندگان کنست در مورد یهودی‌سازی کامل قدس
این تصاویر از یکی از سنگرهای تک‌تیراندازان کتائب المجاهدین در جوار مرزهای نوار غزه با مناطق اشغالی جنوب فلسطین اشغالی و هنگام بازدید این فرمانده ارشد ارتش اسرائیل از ناحیه مرزی طی روزهای اخیر گرفته شده است.

از مناطق شمالی و نواحی همجوار با مرزهای لبنان، سوریه و شمال اردن نیز خبر می‌رسد که 18 تن از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل بروز نشانه‌های ابتلا به بیماری هاری، از پایگاه محل استقرار خود در جوار مرزهای شمالی این رژیم با جنوب لبنان و سوریه، به مرکز پزشکی «زیف» در حومه جنوبی شهر «صفد» در شمال فلسطین اشغالی منتقل شدند.

منابع خبری عبری زبان ضمن اعلام این خبر، به دلیل وقوع این وضعیت برای نظامیان صهیونیست اشاره‌ای نکردند.

این در حالی است که سیستم قضائی رژیم صهیونیستی روز گذشته، «عهد التمیمی» دختر مبارز 16 ساله فلسطینی، که به دلیل درگیری‌های پی‌درپی و شدید با نیروهای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی در فلسطین و بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است، در جلسه‌ دادگاه این رژیم، به 12 جرم مختلف، از پرتاب سنگ به سمت نظامیان اسرائیلی تا تهدید آنان طی بازه‌های زمانی متعدد، محکوم شده است.

فرماندهان صهیونیست در تیررس مقاومت/ محاکمه عهد التمیمی/ آغاز رایزنی نمایندگان کنست در مورد یهودی‌سازی کامل قدس
همزمان با اعلام جرم سیستم قضائی رژیم اشغالگر قدس علیه عهد التمیمی، مادر وی «ناریمان التمیمی» و «نور التمیمی» از بستگان عهد نیز به اقداماتی علیه نظامیان اشغالگر محکوم شده‌اند و بزودی جلساتی برای محاکمه آنان برگزار خواهد شد.

در سایه این اقدامات سرکوب‌گرانه علیه مردم فلسطین، نمایندگان پارلمان رژیم اشغالگر قدس (موسوم به کنست) بحث و گفت‌وگو در مورد اتخاذ سیاست‌های تبدیل قدس به «شهری کاملا یهودی» را آغاز کردند. این تصمیم پس از دریافت تأیید رسمی ترامپ مبنی بر به رسمیت شناخته شدن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اتخاذ شده است.

فرماندهان صهیونیست در تیررس مقاومت/ محاکمه عهد التمیمی/ آغاز رایزنی نمایندگان کنست در مورد یهودی‌سازی کامل قدس
یکی از بخش‌های مهم این موضوع، اخراج کامل فلسطینی‌های ساکن بخش شرقی شهر بیت‌المقدس از این منطقه و ساکن کردن مهاجران صهیونیست در آن است. تنها اهالی اردوگاه «شعفاط» و منطقه «کفرعقب»، که از هر نوع خدمات‌رسانی از سوی شهرداری عبری بیت‌المقدس شده‌اند، مستثنی از این قانون هستند.

یکی از مهم‌ترین حامیان این اقدام، «نفتالی بنت» وزیر تندروی کابینه نتانیاهو است که به داشتن مواضع سخت علیه ایران، حزب‌الله لبنان و تمام گروه‌های مقاومت در منطقه شهرت دارد.

اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی مبنی بر بررسی پروژه یهودی‌سازی کامل قدس شریف، پس از طرح این موضوع توسط حزب «خانه یهودی» به رهبری بنت و با موافقت 80 عضو از کنیسه رژیم صهیونیستی انجام شد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها