در مراسم بزرگداشت شهید ستاری صورت گرفت؛

تجلیل از «لیدر» عملیات هوایی حمله به «الولید»

در مراسم بزرگداشت شهید ستاری از امیر سرتیپ دوم خلبان فرج الله برات پور تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۲۷۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ - 03January 2018

تجلیل از لیدر عملیات حمله به الولیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید ستاری که در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، از خدمات امیر سرتیپ دوم خلبان فرج الله برات‌پور لیدر یکی از بزرگترین عملیات‌های هوایی جهان، تجلیل به عمل آمد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم از خدمات ارزنده امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تقدیر شد.

براساس این گزارش، امیر برات‌پور از خلبانان توانمند ارتش جمهوری اسلامی است که در بسیاری از عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس به عنوان خلبان جنگنده بمب افکن اف 4 حضور موثری داشته است.

عملیات هوایی حمله به الولید یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های جهان محسوب می‌شود که طی آن 10 فروند فانتوم مسلح به انواع بمب‌ها، از پایگاه هوایی همدان به پرواز درآمدند و به‌طور کاملا محرمانه به‌سوی دریاچه ارومیه پرواز کردند. این هواپیماها در آنجا از دو فروند تانکر سوخت‌رسان، سوخت‌گیری هوایی و سپس از نوار مرزی ترکیه عبور کردند و در ارتفاع پایین وارد خاک عراق شدند. 

این عملیات تحسین‌برانگیز در مجموع انهدام 50 فروند هواپیمای بعثی که بیشتر آن‌ها بمب‌افکن‌های روسی که شامل میگ 23، سوخو 20، تییو 16، تییو 22 بودند را در پی داشت.
 
انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار