سردار عبداللهی به دفاع پرس خبر داد؛

احداث 600 هزار متر مربع کانکس به مدت 35 روز در مناطق زلزله‌زده غرب

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: این قرارگاه با راه‌اندازی 8 کارگاه ساخت کانکس در کرمانشاه و تهران و با بکارگیری 3 هزار نفر، بالغ بر 600 هزار متر مربع کانکس را طی مدت 35 روز برای زلزله‌زدگان ساخت و احداث کرد.
کد خبر: ۲۷۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ - 03January 2018
احداث ۶۰۰ هزار متر مربع کانکس به مدت ۳۵ روز در مناطق زلزله زده کرمانشاهسردار سرتیپ «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره اتمام مراحل ساخت و نصب کانکس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اظهار داشت: 5 آذر و پس از بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق زلزله‌زده، قول دادیم تا مشکل اسکان موقت زلزله‌زدگان غرب کشور را حل کنیم؛ لذا از آن تاریخ فعالیت خود را در منطقه وسیعی از ثلاث باباجانی تا گیلانغرب آغاز کردیم.

وی افزود: ابتدا آواربرداری را انجام دادیم؛ عملیاتی که بسیار سخت بود، زیرا به دلیل وجود اسباب و اثاثیه مردم در زیر آوار می‌بایست این عملیات را با دقت انجام می‌دادیم؛ در این رابطه 11 موسسه و 6 گروه مهندسی وابسته به قرارگاه ماموریت یافتند تا در تمام روستاهای منطقه آواربرداری و ساخت کانکس را انجام دهند.

سردار عبداللهی ادامه داد: این فعالیت‌ها در حالی آغاز شد که در شرایط عادی می‌بایست سه ماه زمان برای تجهیز کارگاه اختصاص می‌یافت، اما با راه‌اندازی 4 کارگاه ساخت کانکس در کرمانشاه و 4 کارگاه در تهران و با بکارگیری 3 هزار نفر، بالغ بر 600 هزار متر مربع کانکس را طی مدت 35 روز ساخته و احداث کردیم.

وی با بیان اینکه در ساخت این کانکس‌ها حدود 5 هزار تُن فِرِم فلزی یا سازه‌های فلزی استفاده شده است، بیان داشت: اگر می‌خواستیم این تعداد کانکس که در ابعاد 16 متری بودند را از تهران به کرمانشاه منتقل می‌کردیم، نیاز به 8 تا 10 هزار تریلی داشتیم؛ علاوه بر این حمل کانکس‌های مورد نظر، به یک بازه زمانی شش ماهه نیاز بود، اما با تدبیری که صورت گرفت برش فرم‌ها در تهران زده شد و بعد هر تریلی به جای آن که یک کانکس ساخته شده را حمل کند، قطعات 18 تا 22 کانکس را حمل کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: برای انجام این کار تعهد دو ماهه داده بودیم که سپس خدمت مقام معظم رهبری متعهد شدیم 45 روزه به اتمام برسانیم و امروز موفق شدیم در مدت 35 روز کار را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برای احداث این تعداد کانکس حدود 9 هزار پی آماده کردیم و 8 هزار و 300 کانکس ساختیم و تحویل مردم دادیم که البته تعهد ما 8 هزار دستگاه کانکس بود، گفت: کار اگر در دست دیگران بود، شاید تاکنون حتی نمی‌توانستند هزار دستگاه کانکس هم نصب کنند، مگر اینکه کانکس‌های آماده می‌خریدند که آن را هم می‌بایست با ترافیکی که در جاده‌ها وجود دارد به منطقه حمل می‌کردند. کانکس‌های ساخته شده توسط قرارگاه بر اساس استاندارد‌هاست.

سردار عبداللهی بیان داشت: کانکس‌های ساخته شده توسط قرارگاه، دارای پنل‌هایی به قطر 7 سانتی متر است که در برابر گرما و سرما، تندباد‌هایی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت و زلزله 8 ریشتری مقاوم است.

وی در خصوص ساخت منازل (اسکان موقت) زلزله‌زدگان توسط قرارگاه هم بیان داشت: برای ساخت منازل زلزله‌زدگان اگر مجموعه دولت بخواهد، در این حوزه نیز آماده کمک به مردم هستیم تا در یک بازه زمانی کوتاه، منازلی با کیفیت و مورد تایید بسازیم؛ ناگفته نماند که برای ساخت این کانکس‌ها 40 درصد از هزینه‌های مربوطه را قرارگاه پرداخت کرده است.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پایان عنوان کرد: این کانکس‌ها به نحوی جانمایی شده‌اند که در محل سکونت خود افراد است به نحوی که بخشی از ساختمان زلزله زدگان محسوب می‌شود. بعد از اسکان دائم زلزله‌زدگان، این کانکس‌ها جمع‌آوری نمی‌شود و در منازل زلزله‌زدگان باقی می‌ماند.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار