«مصری» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نارضایتی مردم از مشکلات معیشتی ریشه در محقق نشدنِ «اقتصاد مقاومتی» دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه حل مرتفع کردن مشکلات اقتصادی مردم است، گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۷۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 04January 2018

در تحقق اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کرده‌ایم/«عبدالرضا مصری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به اعتراض مردم در برخی از شهرهای کشور نسبت به شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی، اظهار داشت: انتقاد از عملکرد مسئولان حق ملت است. مردم انقلاب کردند تا مسئولانی داشته باشند که مشکلات و کمبودهای ملت را مشکلات و دغدغه‌های خود بدانند. مردم، مسئولانی را که به چیزی جز منافع خود فکر نمی‌کنند، نمی‌خواهند.

این نماینده خانه ملت با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «راه علاج حقیقی مشکلات، اقتصاد مقاومتی است»، افزود: مسئولان نظام در تحقق اقتصاد مقاومتی قوی عمل نکردند؛ لذا اعتراضات اخیر مردم به حق است و ریشه در عدم پاسخگویی به نیازهای‌شان دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شکست‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را باعث دخالت استکبار جهانی در امور داخلی کشورمان عنوان کرد و گفت: آمریکا از بدو انقلاب اسلامی به فکر ضربه‌زدن به نظام مقدس کشورمان بوده است و پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در عراق و سوریه که با حضور نیروهای مستشاری و رزمندگان مدافع حرم میسر شد، باعث دوچندان شدن کینه دشمنان نسبت به ایران شد. دشمنان مشکلات اقتصادی موجود در ایران را نقطه ضعف بزرگ ملت می‌دانند و در صدد هستند تا از این طریق ملت ما را تحریک  به شورش علیه دولت کنند و در نتیجه بتوانند از جمهوری اسلامی انتقام بگیرند.

مصری مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی را 2 عامل اصلی در جهت مبارزه با گرانی و بهبود شرایط اشتغال در کشور دانست و خاطرنشان کرد: سالانه حدود 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود؛ چرا با این پدیده مبارزه‌ای جدی صورت نمی‌گیرد؟ ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نیروهای مقتدر اطلاعاتی ما «عبدالمالک ریگی» را در آسمان دستگیر کردند. آیا جلوگیری از ورود قاچاق که تیشه به ریشه اقتصاد کشور می‌زند کار سختی است؟! ادامه‌دار بودن این روند نشان از رانت‌خواری و اختلاسِ دست‌های پشت پرده دارد.

وی با بیان اینکه مجلس به‌عنوان نهاد قانون‌گذار هرگونه طرح و لایحه مبنی بر رفع مشکلات معیشت مردم و بیکاری جوانان را تصویب کرده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، گفت: بیشترین آمار بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، دولت باید به صورت جدی با حمایت از تولید داخلی، بیکاری را به حد اقل ممکن برساند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار