در سینما فلسطین مطرح شد؛

شهرستانی: کار غیرحرفه‌ای انقلابی نیست/ جعفری: عمار جشنی برای گرامیداشت حزب‌اللهی‌های هنر است

نشست بررسی «فرصت‌ها و ظرفیت‌های» جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ - 03January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‎‌های جشنواره مردمی فیلم عمار عصر امروز (چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام «علی جعفری» و «حسین شهرستانی» در سینما فلسطین برگزار شد.

«حسین شهرستانی» در ابتدای این نشست با اشاره به عنوان جشنواره عمار، اظهار داشت: این اتفاق یک جشنواره هنری سینمایی است که باید وجه حرفه‌ای و شأن نزول کاری آن رعایت شود. یعنی هر چیزی جای خودش باشد و سر و شکل حرفه‌ای کار دنبال شود.

وی گفت: اگر به وضعیت امروز جشنواره عمار راضی باشیم یعنی دیگر امر بالقوه‌ی ندارد که به فعلیت برسد و خبر خوبی نیست. راه بلوغ عمار و برون رفت از درجا زدن تامل بر این مسئله است که قصد و غایت عمار را «جشنواره» بودن بدانیم آن وقت دو اتفاق رخ می‌دهد. اول اینکه توقعمان از جشنواره بیشتر می‌شود و سپس متوجه می‌شویم از غایت اصلی جشنواره دور شده‌ایم.

این منتقد سینمایی عنوان کرد: جشنواره عمار لازم است مسابقه‌ی واقعی با ارزیابی واقعی برای بالا بردن سطح آثار جشنواره تدارک گیرد. جشنواره‌ها باید سطح سلیقه مخاطب و تولید کنندگان را بالا ببرند.

شهرستانی تاکید کرد: کار غیر حرفه‌ای انقلابی نیست بنابراین نگاه حرفه‌ای به جشنواره و داوری‌ها و تولیدات ضروری است.

جعفری: عمار جشنی برای گرامیداشت حزب‌اللهی‌های هنر است

حجت‌الاسلام «علی جعفری» در ادامه این نشست با طرح این سوال که آیا جشنوره عمار به بلوغ رسیده است، اظهار داشت: ارزیابی من این است که جشنواره عمار به بلوغ رسیده است، اما تحلیل دیگری مطرح است که جشنواره هنوز در حال شکل گرفتن است، چون هنوز پیامد‌های آن در وضعیت کلی سینمای ایران تغییری ایجاد نکرده است.

وی عنوان کرد:‌جشنواره عمار به تراز و بلوغ خود رسیده است و نباید توقع بیشتری از آن داست. افتتاحیه، اختتامیه و نوع اکران‌های جشنواره عمار یکی از بهترین نمونه‌های جشنواره‌های ایران است که باید آن را حفظ کنیم. عمار یک جشن است که گرامیداشت نوعی هویت فرهنگی است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: جشنواره عمار جشنی برای گرامیداشت حزب‌الهی‌های هنر است لذا به تولیدات بچه‌های انقلاب می‌پردازد. در جبهه انقلاب جشن بر جشنواره تقدم دارد لذا با این نگاه جشنواره عمار در نقطه تراز خود قرار دارد و اگر انتظار جشنواره از این اتفاق داشته باشیم این رویداد را از هویت انقلابی خود دور کردهایم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار