مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس خبر داد؛

عدم همکاری برخی از دانشگاه‌های استان فارس برای ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس»

سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» گفت: برخی مسئولین دانشگاه‌های استان فارس در زمینه ارائه ۲ واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» همکاری ندارند.
کد خبر: ۲۷۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ - 04January 2018

دانشگاه‌های دولتی فارس برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس همکاری کنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش اساتید درس «آشنایی با دفاع مقدس» استان فارس با گلایه از برخی از مسئولان دانشگاه‌های دولتی استان فارس گفت: علی‌رغم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأکیدات رهبری برای برگزاری دو واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس»، برخی دانشگاه‌ها در این زمینه همکاری ندارند و حرف و عمل برخی از این افراد متفاوت است.

وی افزود: امیدواریم در گفت‌وگو با مسئولان جدید دانشگاه شیراز و علوم پزشکی، زمینه برگزاری این کلاس‌ها را فراهم کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ادامه داد: استفاده از اساتیدی مانند شما در بدنه آموزشی کشور که باید با هماهنگی بسیج شکل بگیرد، نقش زیادی در ترویج این فرهنگ دارد.

وی با تقدیر از ایثارگرانی که در دوران جنگ سخت و جنگ نرم در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش می‌کنند، اظهار داشت: موضوع قابل گفتمان در این جمع، بحث چگونگی تبیین نقش و جایگاه ولایت‌فقیه در دانشگاه‌ها است.

سرهنگ گرامی با اشاره به فتنه‌ای که جنگ صفین را به ضرر لشکر اسلام تمام کرد، افزود:، اما در انقلاب اسلامی و با تبعیت مردم از ولایت‌فقیه، بسیاری از فتنه‌ها، چون جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸ و فتنه‌ای که این چند روز برپا شد به نفع نظام اسلامی پایان یافت.

وی خطاب به اساتید حاضر ادامه داد: باید به‌گونه‌ای این نقش برای دانشجویان بازگو شود تا اثر آن در رفتار‌های آن‌ها دیده شود و این مسئله وظیفه‌ای است که علی‌رغم سختی و نامهربانی‌ها، توسط شما انجام می‌گیرد.

در ادامه این همایش، جهانی‌نیا مسئول پژوهش حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، با بیان برخی از آمار‌های مربوط به برگزاری درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: به‌صورت میانگین هر ترم ۱۴ هزار دانشجو در این دروس شرکت می‌کنند.

وی افزود: برای ارتقای سطح کمی و کیفی کار، در حال تشکیل کارگروه‌هایی با افراد کمتر هستیم تا بتوان مباحث مربوط به این موضوع را به‌صورت تخصصی‌تر بررسی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها