آیت‌الله «حسین نوری‌همدانی»:

عمل نکردن برخی مسئولان به وظایف خود موجب اعتراض مردم شد

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: برخی از مسئولان به وظیفه خودشان عمل نکردند و این اعتراضات به وجود آمد که دشمنان کشورمان را شاد کرد.
کد خبر: ۲۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ - 04January 2018

اعضای بدن یک جانباز دفاع مقدس به ۷ بیمار نیازمند جان تازه بخشیدبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «حسین نوری‌همدانی» از مراجع عظام تقلید، امروز (پنج‌شنبه) در دیدار جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه استان قم، هوشیاری را وظیفه مردم دانست و اظهار داشت: باید ریشه اغتشاشات اخیر پیدا شود. اگر در خط رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کردیم، این مشکلات پیش نمی‌آمد، برخی از مسئولان به وظیفه خودشان عمل نکردند و این اعتراضات به وجود آمد که دشمنان کشورمان را شاد کرد. 

وی افزود: دشمن با تظاهرات مردم در اعتراض به آشوبگری‌ها پاسخ خودش را دریافت خواهد کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که رضاخان برای کوبیدن دین و روحانیت در ایران به قدرت رسید، تأکید کرد: در زمان رضاخان تبلیغات زیادی علیه روحانیت می‌شد و به همین دلیل برخی از افراد به روحانیون توهین می‌کردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به نکات ضروری برای ائمه جمعه اظهار داشت: آنها باید در خطبه‌های نماز جمعه از خداوند سخن بگویند، در این راستا می‌توانند از خطبه‌های توحیدی امام علی (ع) در نهج البلاغه استفاده کنند.

وی با تأکید بر این‌که ائمه جمعه باید خودشان مجسمه تقوا باشند، گفت: ائمه جمعه باید در خطبه‌های نماز جمعه از تقوا سخن بگویند، تقوا در واقع در نظر گرفتن خداوند در همه کارها است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، ادامه داد: ائمه جمعه همچنین باید به سیاست روز و وضعیت جهان آشنا باشد، انسان عاقل کسی است که زمان خودش را بشناسد، باید از اوضاع جهان آگاه باشیم و در این راستا مطالعه زیاد یک ویژگی ضروری برای ائمه جمعه است.

وی افزود: خطبه‌های نماز جمعه قم تنها مورد توجه مردم این شهر نیست، بلکه این خطبه‌ها در سراسر جهان انعکاس پیدا می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: نماز جمعه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نبود، اما اکنون افراد شایسته و برگزیده‌ای در نهاد نماز جمعه حضور دارند و باید از این جایگاه برای هدایت مردم استفاده کنند.

وی همچنین وحدت میان شیعه و سنی را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام جریانی را به وجود آوردند تا بین شیعه و سنی تنش ایجاد کنند، اما امام خمینی (ره) سعی کردند که این تنش را از بین ببرند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سیره ائمه معصومین (ع) در برخورد اهل سنت افزود: اهل‌بیت (ع) به ما شیعیان توصیه کردند که به مساجد اهل سنت برویم و در نماز جماعت اهل سنت شرکت کنیم، برخی از علمای بزرگ شیعه همچون شیخ طوسی در حوزه‌های علمیه اهل سنت درس خواندند.

وی یکی دیگر از توصیه‌های امام خمینی (ره) را مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا دانست و خاطرنشان کرد: با مطالعه این وصیت‌نامه‌ها متوجه می‌شویم که شهدا برای چه چیزهایی به شهادت رسیدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگر از سخنان خود، با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، اظهار داشت: این نامه در واقع منشور حکومت‌داری است که برای اداره بشر چگونه باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد و نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در سازمان ملل نگهداری می‌شود.

وی افزود: صحیفه سجادیه یکی از کتاب‌های مهم است و با مطالعه این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه با خداوند صحبت کنیم، در صحیفه سجادیه ادعیه امام سجاد (ع) جمع‌آوری شده است.

خاطرنشان می‌شود در بخش پایانی این دیدار، با حضور آیت‌الله نوری همدانی از جمعی از اعضای برتر ستاد نماز جمعه استان قم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار