اکران «غریبه در میقان» امشب در سینما فلسطین

مستند «غریبه در میقان» که به همت فرهنگسرای گلستان تولید شده است در جدول آثار نمایش داده شده هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب ساعت ۲۱ در سینما فلسطین اکران می‌شود.
کد خبر: ۲۷۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ - 04January 2018

 اکران «غریبه در میقان» امشب در سینما فلسطینبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، «غریبه  در میقان» داستان طلبه جوانی است که به سفارش مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و در راستای ویژه برنامه ی در کوی نیکنامان که با هدف ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس ، ایثار ، شهادت، تقویت هویت انقلابی مبتنی بر انقلاب اسلامی، تکریم و تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم می‌پردازد ساخته شده است.

گفتنی است «غریبه  در میقان» فیلم ۴۲ دقیقه ای درباره طلبه جوان کرجی است که برای تبلیغ وارد روستایی به نام میقان واقع در شاهرود می شود و تلاش می‌کند جوان ها را به مسجد بکشاند اما در این مسیر با مقاومت هایی روبه رو و ناگزیر می شود روستا را ترک کند در پایان داستان او یک مدافع حرم و در نهایت شهید می‌شود.

امیرپژمان حبیبیان کارگردان این مستند در توضیح بیشتر اثر می‌گوید: ما این شهید را ندیده اما وصف او را شنیده بودیم به همین دلیل به روستای میقان رفته و با اهالی روستا مصاحبه کردیم. البته ما از فیلم هایی آرشیوی این شهید که مربوط به دوران حضور او در سوریه است نیز استفاده کردیم ضمن اینکه یک سری فایل های صوتی مربوط به حضور این طلبه در روستای میقان وجود داشت که ما از آنها هم در ساخت «غریبه  در میقان» بهره بردیم.

کارگردان و مجری طرح این مستند امیرپژمان حبیبیان، تصویربردارعلی نعمت اللهی، تدوین محمد سمیع پور، صدابردار و صداگذار رضا غرابی تهرانی، مدیرتولید مهدی غیاثوند، پژوهشگران علی نظری و حسین فرامرزی هستند که به همت  مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان تهیه شده است.

مستند «غریبه  در میقان» 14 دی ماه ساعت 21 در سینما فلسطین اکران عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار