نویسنده فلسطینی:

ایران برای برخورد با کشور‌هایی که ثباتش را هدف قرار دادند گزینه‌های مختلفی دارد

یک نویسنده فلسطینی طی یادداشتی در یک روزنامه لبنانی نوشت که ایران برای برخورد با کشورهایی که ثباتش را هدف قرار دادند گزینه‌های مختلفی دارد.
کد خبر: ۲۷۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ - 04January 2018

ایران برای برخورد با کشور‌هایی که ثباتش را هدف قرار دادند گزینه‌های مختلفی داردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک روزنامه عرب‌زبان با اشاره به اینکه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی عامل ایجاد اغتشاشات در ایران هستند، تاکید کرد که این بار نیز آن‌ها در برابر ایران شکست خواهند خورد.

روزنامه لبنانی «البناء» در یادداشتی به قلم «معن حمیه» به تحولات و اغتشاشات اخیر در ایران پرداخت و نوشت: زمانی که آمریکا و متحدانش با متوسل شدن به برگزاری تظاهرات، ایجاد ناآرامی و اقدام به انجام عملیات خرابکارانه در کشورهای مخالف خود، روی می آورند، بدان معناست که آن‌ها در همه گزینه‌های دیگر خود راه به جایینبرده اند. از این روست که گزینه ایجاد نا آرامی در داخل ایران، در واقع به معنای شکست سختی برای آمریکا و متحدانش و البته سناریوهای آنهاست.

این روزنامه افزود: اقدامات خرابکارانه و جنایتکارانه اغتشاشگران در برخی شهرهای ایران، به وضوح نشان داد که برخی کشورهای متخاصم و در صدر آنها آمریکا در پشت این اقدامات قرار دارند و آن‌ها هستند که تظاهرکنندگان را علیه حاکمیت ایران تحریک میکنند، اما طولی نخواهد کشید که حقیقت به‌طور کامل عیان خواهد شد، حقیقتی که مشارکت عناصر تروریستی را در نا آرامی ها برای بی ثبات کردن ایران و منحرف کردن توجه آن از موضوع فلسطین که در صدر اولویت ها و اهتمام های آن است، نمایان خواهد کرد.

کاملا بدیهی است که آمریکا که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، اهمیتی به موازین و بیانیه های شورای وزیران امور خارجه عرب قائل نیست و همچنین از بیانیه هایی که از سازمان کنفرانس اسلامی صادر میشود نیز باکی ندارد، زیرا آمریکا متحدان و مهره‌های زیادی را در بین کشورهای عربی و اسلامی دارد که از دستوراتش سرپیچی نمی کنند. در این راستاست که آمریکا هیچ وقعی به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در واقع تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را درباره قدس، باطل کرد، ننهاد بلکه رای دهندگان به این قطعنامه را تهدید کرد که کمک‌های مالی خود را به این کشورها و نیز سازمان ملل متحد قطع خواهد کرد.

آنچه سبب بیم و هراس آمریکا و اسرائیل و متحدانشان میشود، حمایت کامل ایران از مقاومت فلسطین و نقشی است که ایران در مقابله با تروریسم و دفاع از قدس و سراسر فلسطین ایفا میکند. از این رو، مشغول کردن ایران به لحاظ داخلی، در واقع منحرف کردن اذهان از اقدامات و تدابیر آمریکا و اسرائیل درباره حل‌وفصل موضوع فلسطین است، به گونه ای که رژیم صهیونیستی در این راستا به تدوین قوانین ملحق کردن شهرک ها و مشروعیت بخشیدن به ساخت و ساز آن در قدس و کرانه باختری اقدام کرد.

این نویسنده سوری در ادامه تاکید کرد: پرسشی که اکنون مطرح میشود این است که پس از شکست طرح مشغول کردن ایران به امور داخلی چه روی خواهد داد و ایران با کسانی که درصدد لطمه زدن به ثباتش برآمدند، چگونه برخورد خواهد کرد؟

وی افزود: ایران که در اتخاذ گام هایش کاملا پیامدسنجی می‌کند، نیک می داند که چه چیزی سبب درد و ناراحتی آمریکا و اسرائیل و مهره‌های آن‌ها در منطقه می‌شود. ایران برای برخورد با دشمنانش گزاره های مختلفی در اختیار دارد.

بی هیچ گمانی آمریکا که ایران آن را «شیطان بزرگ» توصیف می‌کند، از گزینه هایی چون محاصره، تحریم و تحلیل و تضعیف در زمینه موضوع هسته‌ای و گزینه مشغول کردن ایران به ناآرامی ها و اغتشاشات داخلی، راه به جایی نبرده است، اما ایران همچنان ظرفیت ها و گزینه‌های زیادی پیش رویخود دارد که می تواند با کمک سوریه و نیروهای مقاومت توطئه‌های آمریکا را درباره فلسطین خنثی و ناکام کند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها