سناتور روس:

سازمان ملل باید دخالت آمریکا در امور داخلی ایران را محکوم کند

کنستانتین کاساچوف تاکید کرد: دخالت آمریکا در امور داخلی ایران باید توسط سازمان ملل محکوم شود و درخواست واشنگتن برای تشکیل نشست شورای امنیت هم فقط برای قانونی جلوه دادن دخالت آمریکا در امور داخلی ایران است.
کد خبر: ۲۷۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 05January 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «تاس»، «کنستانتین کاساچوف» رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید کرد که وعده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از اغتشاشگران داخلی در ایران «در زمان مناسب»، معنایی بجز دخالت مستقیم در امور داخلی یک کشور مستقل دیگر ندارد و این برخورد سزاوار محکومیت، از جمله از سوی سازمان ملل متحد است.

کاساچوف این مسئله را در حمایت از موضع گیری نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل عنوان نمود که از هم اکنون اعتراض رسمی مقامات تهران در مورد «دخالت شرم آور» آمریکا در امور داخلی این کشور را به سازمان ملل ارائه داده است.

وی افزود: «به نظر من موضع گیری ایران در این رابطه باید مورد حمایت قرار بگیرد. نباید این مسئله را نادیده گرفت که آمریکا همواره این مسئله را حق خود می‌داند که چنین اظهاراتی را در حمایت از اغتشاشگران و مخالفان داخلی در سایر کشور‌ها مطرح کند. به نظر من، زمان آن رسیده که چنین «منجی‌گری جهانی» رسما خاتمه پیدا کند.»

این سناتور بلندپایه روس تاکید کرد، واکنش مقامات آمریکایی به حوادث داخلی در ایران کاملا متناقض و گویای آن است که واشنگتن در ابتدا با آنچه در خیابان‌های ایران طی سال‌های اخیر مورد اعتراض قرار می‌گیرد، مخالف بود، برای آنکه جریانات قبلی ایران را از غرب دور می‌کرد، ولی اکنون به ناگهان موضع گیری خود را تغییر داده است.

میخائیل کاساچوف یادآور شد، مسئله اینجاست که هیچ چیز مانع از آن نمی‌شود که واشنگتن از اغتشاشات داخلی در ایران صرفا برای رسیدن به هدف دیرین خود، یعنی بعنوان «امکان مناسبی» برای تغییر «رژیمی ناخوشایند برای آمریکا» استفاده کند و این موضوع داخلی را تا جای ممکن به یک «مشکل بین المللی» تبدیل کند.

این مقام پارلمانی ابراز اطمینان کرد که آمریکا با درخواست از شورای امنیت برای بررسی اوضاع ایران در نشست فوری شورای امنیت، تنها می‌خواهد هر گونه اقدام خود برای دخالت در امور داخلی ایران را قانونی جلوه دهد و درخواست آمریکا در این مورد را چیز دیگری نمی‌توان نامید.

جهان نتیجه حمایت‌های آمریکا از سایر ملل را به خاطر دارد

«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه هم از اظهارات مقامات واشنگتن در مورد احتمال تشدید تحریم‌ها علیه ایران در رابطه با اعتراضات و اغتشاشات داخلی در این کشور بشدت انتقاد کرد.

این مقام دوما گفت: «جهان به خوبی به یاد دارد که آمریکا و متحدانش به بهانه حمایت از حقوق دموکراتیک مردم برای اعتراضات خیابانی، چگونه رژیم‌های سیاسی در کشور‌های یوگسلاوی، لیبی و عراق را سرنگون کردند؛ و اکنون بجای اصول دموکراسی در کشور‌های خاورمیانه، شرکت‌های انرژی غربی فعال شده اند، تروریسم و افراط گرایی در آن‌ها گسترش یافته و جنایتکارترین گروه تروریستی، یعنی داعش بوجود آمده و تبدیل به یک چالش بین المللی شده است.»

«رمضان قدیروف» رئیس جمهوری چچن نیز در تفسیر سخنان «دونالد ترامپ» در مورد قصد آمریکا برای حمایت از اغتشاشگران داخلی در ایران «در زمان مناسب»، در صفحه «توئیتر» خود نوشت: «همه به خوبی بیاد دارند که پیش از این مردم کشور‌های لیبی، سوریه، عراق، افغانستان، صربستان، ویتنام و بسیاری کشور‌های دیگر چنین حمایت‌هایی را از سوی آمریکا دریافت کرده و اکنون چه وضعیتی دارند.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها