آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

چوبه دار در انتظار تفاله‌های طاغوت است/ اغتشاش‌ها جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا بود

امام جمعه موقت تهران پیرو حوادث روز گذشته خطاب به مردم گفت: آنچه که امروز بر کشور ما می‌گذرد جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا است، زیرا آن‌ها در عرصه‌های بین المللی در دنیای استکبار شکست خورده‌اند.
کد خبر: ۲۷۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ - 05January 2018

چوبه دار در انتظار تفاله‌های طاغوت است/ اغتشاش‌ها جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا بودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به اغتشاش‌های اخیر در ایران اظهار داشت: حوادث و فتنه‌های چند روز اخیر در کشور، از سوی مردم بصیرمان تحلیل و خنثی شد.

وی با بیان این که آنچه که امروز بر کشور ما می‌گذرد جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا است، افزود: آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی شکست خورد. گفته بودند که موصل طی 10 تا 30 سال آینده آزاد نخواهد شد، اما به کمک ایران طی هشت ماه آزاد شد. آمریکا می‌خواست اسرائیل جدیدی در منطقه درست کند که ایران ناکامش گذاشت. تمام این عوامل منجر به عقده‌‌ای شدن آمریکایی‌ها شد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: آمریکا پول‌های زیادی خرج کرد تا عراق را تحت سلطه خود گیرد و خط مقاومت سوریه را بشکند اما نتوانست به خواسته‌هایش برسد، به همین جهت اغتشاش‌های اخیر را جلوه‌ای از عقده گشایی‌های آنها‌ می‌دانیم.

وی در افشای دست‌های پشت پرده اغتشاش‌های اخیر کشور گفت: پول با عربستان و طراحی از آمریکا بود. تصمیم داشتند از اتاق آمریکا در هرات و اربیل سلاح به ایران بیاورند. یکی از تفاله‌های طاغوت گفته بود که در 22 بهمن ماه، ما در ایران هستیم. در پاسخ این افراد می‌گوییم اگر اولین قدم را بردارند، پایشان را قلم می‌کنیم و چوبه دار در انتظارشان خواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: شروع اعتشاشات از اعتراضات مردمی که به حق بود، آغاز شد که تا اینجای موضوع هیچ کس اعتراضی نداشت و نباید در این شلوغی‌ها حق گم شود.

فتنه‌های ایران شباهت‌هایی با یکدیگر دارند

وی افزود: روحانیت همراه با کارگران و محرومان است. مراجع طی روز‌های اخیر صراحتا اعلام کردند که اعتراضات مردمی به حق بوده است. برخی در این شلوغی‌ها بازی جناحی در نیاورند. مردم بیش از آزادی، می‌خواهند که صدایشان شنیده شود. از سوی دیگر باید بگویم، صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برمی‌خیزد نه تنها شنیده نمی‌شود بلکه خفه می‌شود. شعار «نه غزه نه لبنان» به نیابت از نتانیاهو سر داده شد لذا صدای بیگانگان شنیده نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: ضدانقلابیون آموزش‌دیده، سوار بر این موج شدند. در این حین معترضین خط‌شان را از آشوب‌گران جدا کردند. برخی از این آموزش‌دیده‌های خارجی توسط ضد انقلاب وارد میدان شدند تا کشته به جای بگذارند و فتنه ایجاد کنند. آن‌ها برخی از سربازان گمنام امام زمان (عج) و سپاه را کشتند. به نقطه‌ای که نشان دین وجود داشت همچون دفتر برخی ائمه جمعه، سازمان تبلیغات و شورای حل اختلاف، ریختند و غارتگری کردند؛ این کار ضدانقلاب بود.

آیت الله خاتمی با بیان این که طی دو دهه انقلاب، سه فتنه رخ داد، اظهار کرد: فتنه اول سال ۷۸ در کوی دانشگاه، فتنه دوم سال ۸۸ و فتنه سوم در چند روز اخیر بود. این فتنه‌ها شباهت‌هایی با یکدیگر داشتند. در هر سه فتنه، آمریکا و رژیم صهیونیستی جلودار بودند. به سلطنت طلبان و طاغوتی‌هایی که آرزوی بازگشت به ایران را دارند، می‌گوییم که این آرزو را با خود به گور خواهند برد. در هر سه فتنه، آمریکا، رژیم صهونیستی و اخیرا عربستان حمایت خود را از اغتشاشگران اعلام کردند.

وی افزود: ترامپ در روز‌های اخیر هر روز حمایت خود را از اغتشاشاشگران اعلام می‌کرد. شباهت دیگر این سه فتنه این است که به نام ملت، به خود ملت خیانت کردند. آن‌ها به مقدسات و عزاداران سیدالشهدا اهانت کردند. اقلیت بودن اغتشاشگران نیز وجه مشترک دیگر فتنه‌ها بود.

خطیب نماز جمعه خاطرنشان کرد: در فتنه اخیر، دشمنان به سرعت چهره ضد اسلامی و ضد ایرانی خود را نشان دادند. آن‌ها به پرچم جمهوری اسلامی ایران که نماز عزت، غیرت و عظمت کشور است، اهانت کردند.

جنایتگران مستحق اشد مجازات هستند

آیت الله خاتمی به زندانی شدن جنایتگران اغتشاشگر اشاره کرد و گفت: این جنایتگران مستحق اشد مجازات هستند. اصول‌گرا، اصلاح طلب و حتی آن‌هایی که چندان علاقه‌ای به دین نداشتند نیز در روز‌های اخیر اغتشاش‌ها را محکوم کردند.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در اغتشاش‌های اخیر کشور، افزود: با محدود شدن فضای مجازی، فتنه فروکش کرد. رهبرمعظم انقلاب می‌فرمایند: «در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران هستند.» معنی این جمله این است که توپخانه‌ها را باید از کار بیاندازیم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: فضای مجازی می‌تواند یک فرصت یا بحران باشد. دیدید که طی روزهای گذشته فضای مجازی در ایران به بحران تبدیل شد. حرف ما این است که سرور فضای مجازی داخل کشور باشد نه مدیریتش به دست بیگانگان. با فضای مجازی که کلیدش دست نظام باشد، موافق هستیم.

چراغ راه مقابله با فتنه‌ها، پیروی از ولایت فقیه است

خطیب نماز جمعه با اشاره به خطابه 27 امیرالمومنین در نهج البلاغه خطاب به مسئولان، گفت: اگر اجازه دهید دشمن به خانه‌تان بیاید، ذلیل می‌شوید. فضای مجازی امروز به قتل‌گاه دین و اخلاق جوانان مبدل شده است.

وی با بیان این که تا به امروز توطئه‌های زیادی از دشمن را خنثی کردیم، اظهار کرد: چراغ راه مقابله با فتنه‌ها، پیروی از ولایت فقیه است.  

وی ضمن تشکر از وزیر ارتباطات، ادامه داد: یک کانال ضدانقلاب در طی روزهای گذشته، تعطیل شد. اگر آقایان بار دیگر این فضا را باز کنند و اغتشاش پیش آید، پیش خدا و مردم جوابی نخواهند داشت.

آیت الله خاتمی در ادامه از نیروهای مسلح، ناجا و سپاه تشکر کرد و افزود: نیروی انتظامی با رافت و عدالت به میدان آمد. سربازان گمنام امام زمان (عج)، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران جهت خاموش کردن آتش فتنه، شهید دادند.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: از دستگاه قضایی انتظار داریم که با فریب خوردگان با رفعت برخورد کنند. کسانی که معاندانه وارد میدان شدند و بر موضع‌شان ایستادند، آمریکایی هستند، به این افراد رحم نکنید. همچون خطبه 10 امیرالمومنین در نهج البلاغه که آمده است: برایشان گردآبی درست شود که عبرت آموز باشد، عمل شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها