نماینده پارلمان سوریه:

نقشه آمریکا در سوریه نقش بر آب شده است/ آمریکا از کُردهای جدایی‌طلب حمایت می‌کند

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سوریه با اشاره به نقش مخرب و منفی آمریکا در حمایت از برخی کُردها، تأکید کرد که مسئولان آمریکا در حال حاضر بر باقی مانده عناصر داعش تکیه دارند و نقشه‌های آنان در سوریه نقش بر آب شده است.
کد خبر: ۲۷۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ - 05January 2018

نقشه آمریکا در سوریه نقش بر آب شده است/ آمریکا از کُردهای جدایی‌طلب حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «عمار الاسد» نماینده پارلمان سوریه و رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان این کشور در خصوص همکاری آمریکا با داعش، تأکید کرد که چندین خودروی بمب گذاری شده داعش از پایگاه «التنف» خارج شدند تا ارتش سوریه را هدف قرار دهند.

پایگاه التنف در جنوب سوریه توسط آمریکا و بدون اجازه دمشق تأسیس شده و در آنجا تروریستهای معارض آموزش می‌بینند تا با ارتش سوریه بجنگند.

الاسد در گفتگو با شبکه خبری المیادین تأکید کرد که مسئولان آمریکا  در حال حاضر بر باقی مانده عناصر داعش تکیه دارند و نقشه های آنان در سوریه نقش بر آب شده است.

وی درباره کُردهای سوری نیز که آمریکا مدعی حمایت از آنهاست، گفت:«برادران کُرد شریک پیروزی هستند و هر کدام از آنها که گمراه شده است باید به [دامان] حکومت سوریه بازگردد».

این مسئول سوری در ادامه اظهار داشت: «آمریکا از کُردها حمایت نمی‌کند، بلکه حامی بخشی [از کردهاست] که گرایشهای جدایی طلبانه دارند».

الاسد درباره رابطه سوریه با کشورهای عربی نیز خاطر نشان کرد که دمشق از همه کشورهای عربی استقبال میکند، ولی «سیاستهای برخی از کشورها، در رابطه با سوریه خلل ایجاد می‌کند».

وی در پایان در واکنش به اغتشاشات اخیر در خاک جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: «نقشه ای که ایران را هدف قرار میدهد، همان نقشه ای است که سوریه را هدف قرار داد».

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها