بازگشت پنج هزار خانواده آواره به «القائم» عراق با کمک «الحشد الشعبی»

نیرو‌های الحشد الشعبی امنیت مسیر بازگشت پنج هزار خانواده آواره به منازل خود در غرب استان الانبار را تأمین کردند.
کد خبر: ۲۷۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ - 05January 2018

بازگشت پنج هزار خانواده آواره به «القائم» عراق با کمک «الحشد الشعبی»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ابویوسف التمیمی» معاون فرمانده تیپ ۱۳ نیرو‌های الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق از بازگشت ۵ هزار خانواده آواره به شهرستان «القائم» خبر داد.

التمیمی تأکید کرد که نیرو‌های تیپ ۱۳ الحشد، با هماهنگی با فرماندهی این گروه در محور غرب استان الانبار، امنیت بازگشت این خانوده‌ها را طی روز‌های گذشته تأمین کردند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی به نقل از این فرمانده گزارش داد که «بازگشت خانواده‌های آواره با هماهنگی با کمیته‌های متخصص و مشترک امنیت صورت گرفت».

وی همچنین خاطر نشان کرد که نیرو‌های الحشد الشعبی، مواد غذایی و سوخت را برای خانواده‌ها فراهم کردند تا در روند بازگشت افراد آواره تسهیل شوند.

در همین راستا، گفته میشود که با وجود اضمحلال گروه تروریستی داعش، ولی هنوز بیش از ۵۵ درصد از آوارگان عراقی در اردوگاه‌های مختلف به سر می‌برند. تعداد آوارگان جنگ‌زده عراق به بیش از پنج میلیون می‌رسد و اغلب آن‌ها از استان‌های سنی‌نشین هستند که امیدوارند که روزی به مناطق مسکونیشان بازگردند.

از نیمه‌های سال ۲۰۱۴، در پی اشغال دو سوم از اراضی عراق به دست داعش بیش از ۵ میلیون عراقی آواره شدند. این افراد از استان‌های نینوا، صلاح‌الدین و کرکوک در شمال، الانبار در غرب، دیالی در شرق و برخی مناطق استان بابل در جنوب کشور گریخته بودند تا از کشتار و توحش تکفیری‌ها در امان باشند.

«ستار نوروز» سخنگوی رسمی وزارت مهاجرت و مهاجرین در دولت عراق اعلام کرد: از زمان تحولات ژوئن ۲۰۱۴، بیش از ۵ میلیون نفر از خانه‌های خود دور افتادند و به مناطق امن و اردوگاه‌های مستقر در مناطق مختلف عراق، پناه بردند و اخیرا، ۴۵ درصد این آوارگان به مناطق خود در موصل، صلاح‌الدین، دیالی و الانبار بازگشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها