خواننده لبنانی:

محبت جهان اسلام به «سیدالقائد» وصف‌ناشدنی است

محمد صفی‌الدین گفت: تمام افرادی که در کلیپ «ابناءالشمس» حضور داشتند، حتی مسیحیان و اهل سنت افراد واقعی و صادق در دین خودشان و با محبت زیاد نسبت به سید القائد بودند.
کد خبر: ۲۷۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ - 06January 2018

محبت جهان اسلام به «سیدالقائد» وصف ناشدنی استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، هوشمندانه و خاص؛ این شاید بهترین کلماتی باشد که بتوانیم در وصف «ابناءالشمس» استفاده کنیم. یک کلیپ شش دقیقه‌ای با آهنگسازی زیاد پطرس، موزیسن مشهور لبنانی و خوانندگی محمد صفی‌الدین.

کلیپی که در یمن، سوریه، لبنان، عراق و فلسطین ضبط شده و هدفش، شرح و وصف میزان محبت مسلمانان به رهبر انقلاب، یا به قول آن‌ها «سیدالقائد» است. بافت هوشمندانه و استفاده از نما‌های ظریف و دقیق، این کلیپ را شبیه یک فرش دست‌باف اصیل کرده؛ که تار و پودش را، وحدت و محبت مسلمانان ساخته. وحدت و محبتی که بوی گل می‌دهد و شکل لبخند کودکان خردسال است، وقتی دست بر سینه، به آقایشان سلام می‌کنند.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید و بگویید که چطور به عرصه موسیقی وارد شدید و چند سال است که در این حوزه فعالیت می­کنید؟

به نام خدا، اسم من محمد نجیب صفی الدین است که اهل شهر صور و به طور مشخص، روستای بدیاس در جنوب لبنان هستم. در روز ۱۹۹۲.۲.۲۰ که مصادف با نیمه شعبان سال ۱۴۱۲ هجری قمری بود در خانواده‌­ای دوستدار و عاشق مقاومت و مجاهدت به دنیا آمدم. منزل ما ماوای بسیاری از مجاهدین قدیمی و اولیه بوده که امروز جز تعداد اندکی، از آن‌ها باقی نماندند. همان طور که بزرگ می­‌شدم عشق من نسبت به جهاد، ولایت، امام خمینی (ره) و سید القائد (دام ظله الشریف) رشد می­‌کرد و پرورش می‌­یافت.

در خصوص فعالیت‌های هنری، وقتی ده ساله بودم کار خودم را در گروه مخصوصی که برای زنده نگه داشتن هنر‌های اهل بیت ساخته شده بود شروع کردم. بعد از آن به طور علمی تحصیل در زمینه موسیقی را در آموزشگاه‌های هنری در زمینه‌های موسیقی و سرود دنبال کردم، اولین سرودم در سال ۲۰۰۷ با عنوان "سوال الایام" (سوال روزها) بود که از طریق شبکه المنار پخش شد که الحمدلله به عنوان کار اول برای من موفقیت آمیز بود. بعد از آن به خاطر شرایط سخت زندگی تا سال ۲۰۱۲ از کار سرود فاصله گرفتم و الان ان شاءالله در این عرصه باقی خواهم ماند و کارم را ادامه خواهم داد.

چطور فکر ساخت این اثر به ذهن شما و باقی عوامل تولید رسید؟

کار کردن روی سرودی برای شخصیتی مثل سید القائد کار آسان و راحتی نیست، اغلب مردم بیشتر از جنبه‌های سیاسی و نظامی شخصیت سید القائد اطلاع دارند و اطلاعات ما و مردم در مورد جنبه‌های شخصیتی و حیات شخصی ایشان کمتر است. به همین خاطر دوست داشتیم اثری خلق کنیم که نشان دهنده عطش عمومی برای دیدن محبت و عطوفت ایشان باشد؛ که به خاطر فاصله مکانی ما با ایشان کمتر از آن بهره‌مند هستیم.

چه مقدار از محبت و اراداتی که در این اثر نسبت به رهبر انقلاب نشان داده شده، واقعی هست؟ آیا واقعا ایشان در تمامی این کشور‌ها محبوبیت بالایی دارند؟

انسان عظیم و بزرگواری مثل سیدالقائد، حتی در کشور‌هایی که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم هم دوستداران و طرفداران زیادی دارند.

در زمان ساخت این اثر، با موضوع جالبی در مورد علاقه مردم منطقه نسبت به رهبر انقلاب برخورد کردید؟

در زمان تصویربرداری این اثر، پیدا کردن افرادی در داخل فلسطین که در ساخت کلیپ به ما کمک کنند مقداری سخت بود. چرا که علیرغم محبت و ارادت خیلی از مردم، حمل کردن عکس سید القائد به دلیل شرایط اشغال و وجود اشغالگران در فلسطین با مخاطراتی همراه هست. اما بعد از مدتی به ما خبر دادند که یک گروه از جوانان فلسطینی گفتند که حاضریم عکس ایشان را حتی روبروی نظامیان صهیونیستی در دست بگیریم این جوانان گفتند که تمام خطرات و مشکلات فدای سر سید القائد.

در جهان عرب و جهان اسلام، علاقه و ارادت به رهبر انقلاب تنها به شیعیان محدود میشود یا اهل سنت و مسیحیان هم دوستدار ایشان هستند؟

تمام افرادی که در کلیپ حضور داشتند، حتی مسیحیان و اهل سنت افراد واقعی و صادق در دین خودشان و با محبت زیاد نسبت به سید القائد بودند و این نمونه دلیل خوبی هست برای اثبات علاقه مردم به ایشان.

با توجه به تفاوت مذهبی که میان شیعیان و مسیحیان و اهل سنت وجود دارد، دلیل علاقه و احترام آن‌ها نسبت به رهبر چیست؟

کلام درست و صادقانه، بر قلب‌های صادق و پاک می­‌نشیند و تفاوتی هم در این وجود ندارد که آن‌ها مسیحی باشند، بودائی باشند و یا مسلمان باشند.

تصویربرداری در فلسطین چطور بود؟ این کار با سختی همراه نبود؟ عکس العمل مردم فلسطین وقتی که متوجه می‌­شدند این اثر برای رهبر انقلاب ساخته می‌شود چه بود؟

با توجه به حضور اشغالگران در فلسطین، تصویربرداری در این کشور سخت بود و اغلب تصویربرداران به خاطر حساسیت موضوع و بدلیل اینکه شغل خودشان را از دست ندهند یا با سختی‌ها و فشار‌ها روبرو نشوند، از همکاری با ما عذرخواهی کردند. ولی خداوند این موضوع را با کمک گروهی از جوانان فلسطینی حل کرد که می­‌گفتند هر مشکلی در برابر محبت ما نسبت به سید القائد کوچک هست. خود جوانان فلسطینی از اولین حامیان این کلیپ و از کسانی بودند که بیشترین تلاش را در نشر آن به کار گرفتند.

استقبال مردم و عکس العمل‌ها نسبت به این اثر چطور بود؟

الحمدلله این اثر به موفقیتی فراتر از انتظار ما دست پیدا کرد و عکس العمل‌هایی که از سراسر دنیا دیدیم رویایی بود. باید بگویم انتظار آن‌ها را نداشتیم.

اثر بعدی شما چه چیزی خواهد بود؟ آیا دوباره با مرکز مأوا همکاری خواهید کرد؟

در مورد اثر بعدی بهتر است که اجازه دهیم به صورت یک غافلگیری باقی بماند. چرا که ان شاءالله یک کار خیلی خوب خواهد شد.

در مورد همکاری با موسسه ماوا هم طبعا همکاری برای ساخت کار‌های جدید برای من مایه افتخار هست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار