دبیرکل سرایا الخراسانی:

حمایت ایران از ملت عراق در مبارزه با تروریسم تاثیرگذار بود/ مقاومت اسلامی ریشه در ولایت فقیه دارد

سید علی الیاسری با تأکید بر هماهنگی میان نیروهای مقاومت اسلامی در خاک عراق و سوریه گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت و نیروهای مسلح عراق در مبارزه با تروریسم تاثیر قابل توجهی داشت.
کد خبر: ۲۷۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 06January 2018

مقاومت اسلامی ریشه در ولایت فقیه دارد/ حمایت ایران از ملت عراق در مبارزه با تروریسم تاثیرگذار بود«سید علی یاسری» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی سرایا الخراسانی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ضمن اشاره به نقش سرایا الخراسانی در نبردهای محور مقاومت در عراق و سوریه اظهار داشت: ما به عنوان رزمندگان سرایا الخراسانی، به همراه برادران‌مان در یگان‌های مقاومت اسلامی عراق از سال 2012 یعنی زمان فرماندهی شهید سید حمید تقوی‌فر و پس از آن در نبردهای سوریه، خصوصا در غوطه شرقی، شرکت داشتیم و داریم.

وی در ادامه افزود: نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم، این است که میان نیروهای مقاومت اسلامی و حشد شعبی تفاوت وجود دارد. حشد شعبی موسسه‌ای است تحت اداره دولت عراق و در خاک عراق فعالیت دارد؛ اما مقاومت اسلامی، به عنوان جریانی خارج از دولت به غیر از عراق در سوریه نیز حضور دارد.

دبیرکل سرایا الخراسانی به آمادگی رزمندگان این جنبش و دیگر گروه‌های زیر مجموعه مقاومت اسلامی عراق در این کشور و سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود حضور نیروهای مقاومت اسلامی عراق در سوریه، به لطف خدا توازن قوا میان نیروهای حاضر در سوریه و رزمندگان حاضر در عراق وجود دارد همچنان که ارتباط میان نیروهای حاضر در دو کشور نیز برقرار است.

یاسری در ادامه خاطرنشان کرد: در انگلیس مطلبی نوشته شده بود مبنی بر اینکه ارتش عراق به دلیل مبارزه موفقیت‌آمیز با داعش، قوی‌ترین ارتشی است که توانسته است در برابر گروهک‌های تروریستی از خود واکنش نشان دهد. نویسنده آن مطلب باید به این موضوع توجه می‌کرد که پیروزی عراق بر داعش، علاوه بر ارتش، توسط نیروهای مقاومت اسلامی، حشد شعبی، پلیس فدرال و نیروهای امنیتی بود علاوه بر این که حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و نیروهای مسلح عراق نیز تأثیر قابل توجهی در این مورد داشت.

وی در مورد آینده نیروهای مقاومت اسلامی عراق گفت: مقاومت اسلامی باقی است و ریشه در ولایت‌فقیه دارد. مقاومت اسلامی یعنی جنبشی که در لبنان، بحرین، عراق و هرجایی که انسان‌های آزاده و دشمنان صهیونیسم هستند، حضور دارد.

سید علی یاسری در مورد سابقه آشنایی خود با سردار شهید سید حمید تقوی‌فر اظهار داشت: آشنایی من با ایشان به زمان حضور ایشان در منطقه «اهوار» (مرداب‌های واقع در نواحی مرزی جنوب شرق عراق با ایران) در دهه 70 شمسی برمی‌گردد. شهید سید حمید تقوی‌فر در آن زمان، فعالیت‌های نیروهای مقاومت مردمی علیه رژیم صدام را در این ناحیه سازماندهی می‌کرد. ایشان انسانی خدایی و بسیار بااخلاق بود به گونه‌ای که تصویری بسیار جالب توجه از مجاهدان راه خدا برای ما ترسیم کرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های شهید تقوی‌فر در دوران پس از سرنگونی رژیم صدام اشاره کرد و بیان داشت: شهید تقوی‌فر پس از سقوط صدام، وارد شهرهای عراق شد و به فعالیت فرهنگی- مذهبی در مراکز دینی و پژوهشی مانند حوزه‌های علیمه عراق پرداخت و محور این فعالیت، نشر اندیشه ولایت‌فقیه در کشور ما بود.

دبیرکل سرایا الخراسانی گفت:‌ آزادسازی شهر «جلولا» در شرق عراق طی 4 ساعت عملیات را سندی از ایمان و اراده شهید تقوی‌فر به حساب آورد و گفت: شهادت ایشان در عملیات پاک‌سازی شهر بلد و بر اثر اصابت گلوله تک‌تیراندازان داعشی بود و همین نشان می‌دهد که ایشان همیشه در صف رزمندگان حاضر در عملیات حضور داشت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار