نویسنده عرب مطرح کرد؛

براندازی در ایران هدف مشترک آمریکا، اسرائیل و عربستان است

یک نویسنده باتجربه لبنانی سیاست‌های اردوگاه غربی ـ صهیونیستی را موجب اعتلای جایگاه انقلاب اسلامی ایران و تبدیل آن به مرجع اول و آخر مسلمانان جهان دانست و از اشتراک هدف عربستان و اسرائیل علیه ایران ابراز تأسف کرد.
کد خبر: ۲۷۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ - 06January 2018

براندازی در ایران هدف مشترک آمریکا، اسرائیل و عربستان استبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «طلال سلمان» نویسنده عرب و سردبیر روزنامه «السفیر» لبنان در مطلبی برای روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» با عنوان «درباره ایران و ضد انقلاب» کشور‌های عربی را به دلیل همسویی با آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی ایران مذمت کرد.

این نویسنده اظهار داشت: دشمنان انقلاب و تغییر در جهان عرب از اعتراضاتی که برخی شهر‌های ایران برای مطالبات اقتصادی شاهد آن بود به وجد آمده و طرف‌های حامی این اعتراضات در خارج ایران که به دنبال بهره برداری از اعترضات علیه نظام حکومتی ایران بودند آن را به «پروژه انقلابی برای براندازی نظام» مبدل کردند.

وی افزود: مساله قابل توجه در انطباق موضع عرب‌های آمریکایی با مواضع آمریکا و اسرائیل است که در اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نمود داشت و نشان داد که تل آویو، واشنگتن، ریاض و کسانی که با آن‌ها هستند از جمله سازندگان این انقلاب هستند که از آن استفاده می‌برند.

سلمان آورده است: سرنگونی انقلاب اسلامی در ایران از بزرگ‌ترین آرزو‌های اردوی صهیونیسم بوده که متاسفانه کشور‌های عربی متعددی هم به آن ملحق شدند که در بین آن‌ها کشوری که خاستگاه دین اسلام بوده بیش از بقیه حرمت شکنی کرده است.

نویسنده افزود: اسرائیل بدون ورود به درگیری مستقیم با منطقه در پروژه براندازی نظام سوریه و همچنین عراق و نسل کشی ملت یمن و لیبی و ایجاد هرج و مرج در لبنان نقش داشت تا حاکمیت خود بر منطقه را تضمین کند.

در یادداشت رای الیوم آمده است: تحلیلگران مسائل راهبردی در اردوگاه صهیونیستی هم سقوط رژیم سوریه همانند عراق را پیش بینی می‌کردند و کشتار ملت یمن و همچنین لیبی و کودتا در لبنان را ضامن حاکمیت بلا منازع اسرائیل بر منطقه دانستند.

سلمان ادامه داد:، اما همین اردوگاه صهیونیستی به ایران خدمت کرد به گونه‌ای که انقلاب اسلامی مرجع اول و آخر مسلمانان فارس، عرب، افغانستانی، پاکستانی، ترکیه‌ای، کُرد و ... شده است.

نویسنده تاکید کرد: با این حال رئیس جمهور فرانسه، هوشمندانه‌تر از دونالد ترامپ، رهبر کودن و ابله اردوگاه غربی است؛ چرا که وی سفر خود به تهران را لغو نکرد و آن را تا زمانی که مقامات ایران برای استقبال از وی آماده شوند به تعویق انداخت.

در پایان این یادداشت آمده است: سید حسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی لبنان گزارش خوبی درباره پویایی انقلاب در ایران و ثبات نظام حکومتی آن ارائه کرد. او ضمن هشدار‌های جدی به رژیم صهیونیستی گروه‌های مقاومت فلسطین را به اتحاد دعوت کرد و گفت: تل آویو و نه الجلیل هدف آتی مقاومت خواهد بود.

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها