قم >> قم
آیت‌الله مکارم شیرازی:

نتیجه حوادث اخیر در کشور وحدت مردم و شکست دشمنان بود

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به ناآرامی‌های روزهای اخیر در کشور گفت: این حوادث نه تنها درس عبرت و هشدار بود بلکه باعث وحدت مردم شد و شکستی برای دشمنان رقم زد.
کد خبر: ۲۷۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ - 06January 2018

نتیجه حوادث اخیر در کشور وحدت مردم و شکست دشمنان بودبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم، حجت الاسلام موجانی رئیس عقیدتی سیاسی این فرماندهی و جمعی دیگر از برگزارکنندگان کنگره قرآنی فرماندهی انتظامی استان قم، اظهار داشت: این که در نیروی انتظامی فضای قرآنی حاکم است بسیار خوب بوده چون درباره قرآن کریم ۴ وظیفه داریم، اول این که بتوانیم آن را بخوانیم دوم آیات قرآن را بفهمیم، سوم به مفهوم آیات الهی عمل کرده و چهارم منتشر تا دیگران نیز از آن بهره مند شوند.

وی با تأکید بر این که در کنار حفظ و تلاوت قرآن باید بیش از گذشته نسبت به تفسیر و عمل به آن اهتمام داشت، دلیل آن را نورانیت فوق العاده و آثار معنوی و اخروی قرآن کریم دانست و افزود: قرآن نور است و قطعاً پلیس را آماده‌تر، قوی‌تر، منظم‌تر و هوشیارتر می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه گفت: ظلمت و تاریکی وحشت آفرین بوده و میدان را برای سارق باز می‌کند اما وقتی نور آمد همه این‌ها برطرف شده و آرامش، روشنایی، نشاط و فعالیت را با خود به همراه می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناآرامی‌های روزهای اخیر در کشور، تصریح کرد: این حوادث نه تنها درس عبرت و هشدار بود بلکه شکستی برای دشمنان رقم زد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمنان از حوادث اخیر ذوق زده شده بودند، گفت: شبکه‌های معاند صریحاً در برنامه‌هایشان دستورات آشوبگری داده و یک عده محدودی نیز فریب خورده که بعد از پی بردن به حقیقت موضوع پشیمان شده‌اند و نهایتاً مردم با انبوه جمعیت برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به میدان آمدند.

دشمنان در محاسباتشان اشتباه می‌کنند

وی با بیان این که دشمنان از این که مردم می‌دانند انقلابشان به این آسانی و ارزانی به دست نیامده بی‌خبرند، تصریح کرد: دشمن فکر می‌کند انقلاب با این چیزها از دست می‌رود اما باید بداند بسیار ریشه‌دارتر از این است که با چنین حوادثی تکان بخورد پس در محاسباتشان اشتباه می‌کنند.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: دشمنان هنوز نمی‌خواهند بفهمند مردم ایران انقلابشان را می‌خواهند و به کشورشان علاقمند هستند و تا پای جان ایستادگی می‌کنند.

وی گفت: یکی از آثار این جریان منسجم‌تر شدن مردم بود چون همه جناح‌ها و گروه‌ها در راهپیمایی شرکت کرده و این حادثه هشداری بود برای مسئولان که برای مشکلات اقتصادی مردم راه حلی پیدا کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: از این که پلیس خیلی خوب عمل کرده و با خونسردی صحنه را مدیریت کرد به سهم خود تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به این که دشمنان منتظر بهانه هستند تا به نظام اسلامی ضربه بزنند، گفت: خداوند در قرآن کریم درباره مؤمنین می‌فرماید «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» این شعار بسیار خوبی است که باید همواره مدنظر قرار بگیرد.

تأکید بر نگاه جدی‌تر مسئولان نسبت به فضای مجازی

این مفسر قران کریم همچنین در حاشیه این دیدار در تماسی تلفنی با سردار اشتری، فرمانده ناجا ضمن آرزوی توفیق، از حضور آگاهانه و با محبت توأم با صبر و حوصله پلیس در روزهای اخیر قدردانی کرد.

وی با بیان این که دشمنان در ۴۰ سال گذشته هیچ گاه دست از دشمنی با نظام اسلامی برنداشته‌اند، بر ضرورت وحدت، بیداری و آگاهی بیش از پیش مردم تأکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمنان در سال‌های پس از انقلاب همواره در حال دست و پا زدن بوده تا در عزم و اراده مردم خلل ایجاد کنند، از مدیریت مطلوب توام با قدرت نیروی انتظامی قدردانی کرد.

وی با اشاره به این که با وجود گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دشمنان علیه کشور دست برنداشته‌اند، بر سالم سازی و نگاه جدی‌تر مسئولان نسبت به فضای مجازی تأکید کرد.

شرکت یک هزار و ۶۵۰ نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی قم در مسابقات قرآن

در ابتدای این دیدار نیز سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم طی گزارشی با بیان اینکه کنگره قرآنی در ۳ سال گذشته طی سه دوره برگزار و یک هزار و ۶۵۰ نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم از حفظ یک جز تا کل قرآن در مسابقات شرکت کرده‌اند، بر اهتمام این فرماندهی نسبت به برگزاری کلاس‌های درک و مفاهیم و همچنین قرائت و حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌های پلیس قم تاکید کرد.

وی با بیان این که قرآن می‌تواند بر رفتارهای فکری، فرهنگی، اجتماعی و زندگی انسان‌ها اثرگذار باشد، تصریح کرد: اعتقاد داریم قرآن مسیر زندگی انسان‌ها را مشخص کرده و اگر افراد به خوبی از آن استفاده کنند رستگار می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که هرچه انسان‌ها متخلق به قرآن شوند مطمئناً پروردگار آن‌ها را در مسیر زندگی یاری می‌کند، ابراز امیدواری کرد: شرایط حاکم بر نیروی انتظامی کشور که هرساله جشنواره‌های قرآنی برگزار می‌کند منشأ اثر بوده و کارکنان را در ترتیبات فکری، اخلاقی و رفتاری در زندگی شخصی و شغلی کمک کند.

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار