«سربازان عمه سادات»؛ از تیپ ابوذر تا لشکر فاطمیون+ فیلم

مجاهدان افغانستانی در طول هشت سال دفاع مقدس در ایران و طی سال‌های اخیر در جبهه سوریه، در کنار رزمندگان ایرانی به مبارزه علیه دشمنان اسلام پرداختند.
کد خبر: ۲۷۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ - 07January 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در جریان جنگ هشت ساله عراق علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس مردم ایران، رزمندگانی از کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان در کنار رزمندگان ایرانی برای مقابله با رژیم صدام به جبهه های ایران رفتند. در این بین بیش از 2 هزار نفر از نیروهای افغانستانی به علاوه ده ها شهید عراقی از سپاه بدر، بحرین، یمن، سوریه و ... در این جبهه به شهادت رسیدند که پیکرهای آنان در شهرهای مختلف کشور در کنار دیگر شهدای ایرانی به خاک سپرده شده است.

تیپ ابوذر متشکل از 300 تن از رزمندگان افغانستانی داوطلب برای اعزام به جبهه های ایران در سال های دفاع مقدس تشکیل شد. نیروهایی از مجاهدان مسلمان که در مقابل دشمن بعثی ایستادند. حسنی یکی از فرماندهان تیپ ابوذر در آن دوران انگیزه خود از حضور در جبهه ایران را اینگونه عنوان می کند: «فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر دفاع از کشور ایران اسلامی که ام القرای جهان اسلام بود ما را داوطلبانه به جبهه ها کشاند. ما شیعیان افغانستان امام خمینی (ره) را رهبر خود و فرمان او را بر خود لازم الاجرا می دانستیم.»

در طی سال های اخیر و شکل گیری گروه های تکفیری با حمایت آمریکا و اسرائیل در منطقه و کشتار مردم در عراق و سوریه و در پی حضور رزمندگان ایرانی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع)، گروهی از افغانستانی های ساکن ایران برای اعزام به جبهه سوریه اعلام آمادگی کردند، از این رو یگانی از رزمندگان افغانستانی که بعدها نام «فاطمیون» را به خود گرفت، عازم این کشور شد. امروزه این یگان در قالب لشکری از نیروهای داوطلب در حال دفاع از حریم اسلام و اهل بیت است.

در ادامه کلیپی با عنوان «سربازان عمه سادات» کاری از رسانه لشکر فاطمیون را می بینیم.

 

 
انتهای پیام/ 141 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار