دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب شرق ادلب/ آمادگی ارتش ترکیه برای ورود به عملیات نظامی گسترده در سوریه

ادامه عملیات نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی در جنوب شرق استان ادلب و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی توسط ارتش ترکیه در مرزهای مشترک دو کشور از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی ساعات اخیر است.
کد خبر: ۲۷۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ - 07January 2018

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پس از پایان کار گروهک تروریستی داعش در شرق سوریه، ارتش این کشور با همراهی نیروهای مقاومت اسلامی در حال نبرد با تروریست‌های تکفیری وابسته به جبهه النصره در جنوب استان ادلب در شمال غرب این کشور هستند.

در همین راستا نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در جدیدترین پیشروی خود، توانستند روستاهای لویبه و ناصریه در جنوب شرق استان ادلب را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کنند.

همچنین نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی با آزادسازی شهرک شیخ برکه، خود را یک گام به هدف مهم و راهبردی خود در جنوب استان ادلب، یعنی فرودگاه نظامی ابوالظهور، که در اشغال تروریست‌های تکفیری وابسته به جبهه النصره و هیأت تحریرالشام قرار داد، نزدیک‌تر کردند.

هم‌اکنون نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت در دروازه ورودی شهرک سنجار قرار دارند. این شهرک در 16 کیلومتری فرودگاه نظامی ابوالظهور قرار دارد.

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب شرق ادلب/ آمادگی ارتش ترکیه برای ورود به عملیات نظامی گسترده در سوریه
این در حالی است که ارتش ترکیه همچنان مرزهای شمالی سوریه را مورد تهدید قرار می‌دهد. طبق اخبار منتشرشده از سوی منابع محلی، ارتش ترکیه در حال احداث بیمارستان‌هایی صحرایی در مرزهای این کشور با مرزهای شمالی سوریه است.

به گفته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، هدف از این کار، آماده شدن نیروهای ارتش ترکیه برای انجام عملیات، این بار در منطقه کردشنین عفرین در شمال استان حلب است. ارتش ترکیه قصد دارد 15 هزار نظامی این کشور را از ناحیه مرزی «کیلیس» وارد شهر عفرین سوریه کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، طی دیدار با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود در پاریس، گفت: شمال سوریه یک تهدید مهم برای ترکیه به شمار می‌آید و دلیل آن حضور گروهک‌های تروریستی مانند شبه‌نظامیان کرد است. کردها قصد دارند از طریق عفرین، خود را به دریای مدیترانه برسانند و ما از تصمیم خود درباره آنان نه‌تنها عقب‌نشینی نخواهیم کرد، بلکه انتظار داریم دوستان‌مان نیز در این موضوع، با ما همکاری کنند.

رجب طیب اردوغان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران فرانسوی حاضر در محل کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ماکرون، در مورد حمایت آنکارا از تروریست‌ها در سوریه، با خشم وی را متهم به همکاری با نیروهای وابسته به فتح‌الله گولن کرد و به وی گفت: چرا در مورد 4 هزار کامیون آمریکایی که برای تروریست‌ها در سوریه سلاح فرستادند از من سوال نمی‌کنی؟

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار