نیره پیروزبخت:

کالاهای ایرانی ـ اسلامی دانش‌بنیان «دانش‎‌‌‌نما» می‌گیرند

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از اعطای نشان «دانش‎‌‌‌نما» به کالاهای دانش‌بنیان ایرانی ـ اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ - 07January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه سومین جایزه کالا‌های فرهنگی با الگوی ایرانی ـ اسلامی، موسوم به «فیروزه» صبح امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوستان «گفت‌وگو» برگزار شد.

«نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با اعلام خبر ابلاغ دستور العمل استاندارد توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دستورالعملی درباره استاندارد صادر فرمودند و توسط رئیس جمهور محترم به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده که شامل مباحث فرهنگی و هنری نیز بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: استاندارد در حوزه‌های فرهنگی و هنری در گذشته همان قوانین رشته‌های مختلف بوده است. خوشبختانه امروز در حوزه‌های مختلفی از جمله نوشت‌افزار، کتاب، سایزبندی لباس، صنایع دستی و اسباب‌بازی، استاندارد وجود دارد.

پیروزبخت خاطرنشان کرد: در قانون اخیری که درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد، بحث استاندارد کالاهای فرهنگی ذکر شده بود که باید برای تحقق آن با همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشیم تا نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین از طراحی علامت «دانش‌نما» برای کالاهای فرهنگی خبر داد و گفت: ما برای کلاهای فرهنگی دانش بنیان، علامت «دانش‌نما» را تعریف کرده‌ایم تا علامت استاندارد به این کالاها اعطا شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها