افتتاح نمایشگاه کتاب اصفهان با 500 ناشر

نصف‌جهان صاحب نمایشگاه دائمی کتاب می‌شود

دویست و شصت و دومین نمایشگاه کتاب استانی و دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان شامگاه شنبه 15 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با حضور 500 ناشر از سراسر کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۲۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 07September 2014

نصف‌جهان صاحب نمایشگاه دائمی کتاب می‌شود

به گزارش  خبرگزاری دفاع مقدس، در این نمایشگاه 500 ناشر از سراسر کشور آثار خود را در 350 غرفه به نمایش گذاشته اند. حجتالاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با اشاره به نقش گسترده کتاب در پیشرفت جامعه اظهار کرد: کتاب ستون خیمه علم و معرفت بوده و قدر و منزلت آن به حدی است که با هیچ گفتاری قابل بیان نیست. بنابراین این موضوع نشان میدهد کتاب در پیشرفت جامعه تاثیر به سزایی دارد.

وی درادامه بیان کرد: پس از برپایی این نمایشگاه، همه باید بیایند و کمک کنند تا این محفل ادامه داشته باشد. ما از اصحاب علم و فرهنگ انتظار ویژهای داریم تا از این نمایشگاه بازدید کنند و از آن استقبال لازم را انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه 30 برنامه جانبی مثل معرفی کتاب، نشست با نویسندگان و معرفی آثار علمی برگزار میشود. در این نمایشگاه سعی شده با بهرهگیری از بهترین ناشران علمی و فرهنگی فضای مناسبی را برای علاقهمندان ایجاد کنیم.

حجتالاسلام قطبی خاطرنشان کرد: با تلاشهایی که استاندار اصفهان صورت داد و پرداخت نیمی از هزینههای این نمایشگاه از منتفی شدن آن به سبب کمبود منابع مالی جلوگیری شد.

* آغاز عملیات اجرایی فاز نخست نمایشگاه دائمی کتاب اصفهان

رسول زرگرپور،استاندار اصفهان  نیز در حاشیه این مراسم گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان، مقرر شده تا یک ماه آینده فاز نخست نمایشگاه دائم کتاب اصفهان کلید بخورد.

 زرگرپور افزود: از همان ابتدا هم قرار بود محل شرکت نمایشگاهها به صورت موقت برای نمایشگاه کتاب آماده شود و بعد از آن بار دیگر به صورت مجدد تمدید شد و در اختیار این نمایشگاه قرار گرفت.

وی بیان کرد: در طول یک سال گذشته محلی به عنوان محل اصلی نمایشگاه انتخاب شده و پس از آن شهرداری با افزایش میزان سهم خود تا 60 درصد، مقرر کرد در 15  هکتار، مکان مناسبی برای این نمایشگاه اختصاص دهد و نقشه 7 هکتار آن آماده شده و بر اساس صحبتهایی که ما مدیرعامل شرکت نمایشگاهها داشتیم، ماه آینده کار اجرایی آن آغاز میشود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امیدوار هستیم که با سنجشها و بررسیهایی که صورت میگیرد، مکانی مناسب در خور شأن مردم اصفهان برای نمایشگاه کتاب اختصاص یابد؛ همچنین در راستای بینالمللی بودن شرکت نمایشگاه اگر مکان مناسبی برای نمایشگاه کتاب انتخاب شود، میتوانیم از ظرفیتهای بینالمللی نیز استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به شأن و سطح فرهنگ بالای مردم اصفهان، باید حداقل هر ساله نمایشگاهی در خور شأن آنها برگزار شود، اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مطرح بوده و در مسائل فرهنگی هم کتاب به عنوان یک مؤلفه اصلی شناخته میشود به همین سبب ما تلاش کردیم با وجود مشکلات مالی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نمایشگاه را برگزار کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه حدود 300 غرفه و 340 ناشر شرکت کردهاند حتی 20 ناشر خارجی هم شرکت کردهاند که عدد قابل قبولی است به همین سبب انتظار میرود مردم اصفهان استقبال مناسبی از این نمایشگاه صورت دهند و ما را مجبور کنند در سال آینده خیلی با شکوهتر و در فضای بزرگتر به برپایی جشنواره بپردازیم.

وی گفت: امسال سعی در کیفیسازی نمایشگاه داشتیم و به همین دلیل از ناشران حاضر خواستیم در این راستا تلاش کنند؛ با وجود مشکلات گرانی کتاب ما تلاش کردیم در این نمایشگاهها برای رفاه حال شرکت کنندگان با تخفیفاتی 30 درصدی که محاسبه شده به همشهریان این انگیزه را بدهیم که در نمایشگاه شرکت کنند.
 

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار