فقیهی:

بهبود وضعیت بازار مستلزم مدیریت واردات بی‌رویه است

رئیس شورای تخصصی بسیج اصناف گفت: چنانچه خواهان بهبود وضعیت بازار و خارج شدن واحد‌های تولیدی از رکود هستیم، دولت باید واردات بی‌رویه را مدیریت کند.
کد خبر: ۲۷۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ - 07January 2018
بهبود وضع بازار مستلزم مدیریت واردات بی رویه استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و عضو شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران عصر امروز در اولین جلسه این شورا درباره حوادث اخیر اظهار داشت: اعتراضات اولیه مردم که در نتیجه فشار‌های زندگی ناشی از وضعیت بد اقتصادی صورت گرفت را می‌توان حق آن‌ها دانست؛ اما متاسفانه عده‌ای فرصت طلب مسیر اعتراضی آن‌ها را تغییر داد و آن را به خشونت‌های خیابانی تبدیل کرد.

وی افزود: با این وجود اصناف اجازه ندادند در این رابطه از آن‌ها سوء استفاده کنند؛ البته این را هم نباید فراموش کنیم که اگر اکنون به هر صنفی مراجعه کنیم مشکل دارند؛ اما با این حال اجازه نمی‌دهند برخی‌ها از این مشکلات سوء استفاده کنند.

می‌سازیم بعد تخریب می‌کنیم!

اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران هم در این جلسه بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم این است که 27 سال است می‌سازیم و بعد دوباره آن را تخریب می‌کنیم؛ لذا باید جلوی اجرای این‌گونه تصمیم‌ها گرفته شود؛ الان بحث واردات به نحوی است که سنگ قبر را هم وارد می‌کنیم.

80 درصد شبکه توزیع کشور در اختیار اصناف است

همچنین زمانی مسئول بسیج وزارت دارایی هم با اشاره به اینکه 80 درصد شبکه توزیع کشور در اختیار اصناف است، عنوان کرد: امروز، چون خانواده‌ها اشتغال را فقط در استخدام می‌دانند این امر موجب شده تا با گذشت شاهد حضور کم جوانان در بازار باشیم به همین دلیل دوره‌های آموزشی را پیش‌بینی کردیم تا تجربه کف بازار به جوانان منتقل شود.

وی افزود: بر این اساس بازاریاب را معادل دیپلم، بازارگردان را معادل فوق دیپلم، بازاردار معادل لیسانس، بازارساز معادل فوق لیسانس و بازار دان را معادل دکترا در نظر گرفتیم.

95 درصد بودجه سال 97 برای تامین هزینه‌های جاری است

در ادامه علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران هم گفت: 95 درصد بودجه سال آینده کشور برای تامین هزینه‌های جاری اختصاص یافته به همین دلیل اعتراض خود را نسبت به این بودجه اعلام کردیم، چون وقتی بودجه کشور این‌گونه بسته شود، نمی‌توان در عرصه تولید انتظار خاصی داشت.

وی اضافه کرد: در طول پنج سال حدود سه میلیون نفر به مسافرت‌های تفریحی خارج از کشور رفتند که اگر میانگین هزینه هر فرد را 2 هزار دلار در نظر بگیریم مجموع عددی که در این سفر‌ها ارز از کشور خارج می‌شود، عدد قابل توجهی را در بر می‌گیرد.

فاضلی با تاکید براینکه نباید حرف‌های مردم فریب بزنیم، تصریح کرد: دولت در تامین منابع مالی مشکل دارد بهه مین جهت اگر مالیات ندهیم و بخواهیم بخشودگی مالیاتی در نظر بگیریم، دولت از کدام منبع می‌تواند هزینه‌های کشور را تامین کند؟

وی در خصوص جمع‌آوری کمک برای واحد‌های تولیدی که مشکل نقدینگی دارند هم بیان داشت: برای این منظور اگر بخواهیم به صورت رسمی مبلغی را از اصناف بگیریم، لازمه اجرایی شدن آن داشتن مصوبه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور است؛ اما می‌توانیم طرحی را آماده کنیم به صورت خیریه این کمک‌ها جمع آوری شود.

مشکلات بازار ناشی از نبود نظارت است

محمود فقیهی رئیس شورای تخصصی بسیج اصناف نیز اظهار داشت: دولت باید وضع نامطلوب بازار را مدیریت کند؛ زیرا تمام مشکلاتی که اکنون در بازار وجود دارد ناشی از نبود مدیریت و نظارت است.

وی افزود: چنانچه خواهان بهبود وضعیت بازار و خارج شدن واحد‌های تولیدی از رکود هستیم، دولت باید واردات بی‌رویه را مدیریت کند.

بخشی از گردش مالی بازار با مبلغ یارانه‌ها صورت می‌گیرد

مجتبی صفایی نایب رییس اتاق اصناف کرمانشاه هم بیان داشت: اینکه دولت قصد دارد 13 هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌های نقدی را برای سال آینده قطع کند و از سوی دیگر 12 هزار میلیارد تومان مالیات را افزایش دهد، بازار کشش این وضع را نخواهد داشت؛ زیرا هم اکنون بخشی از گردش مالی بازار با مبلغ یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار