علی‌محمد مودب:

فتنه‌ها پیچیده‌تر می‌شوند/ بچه‌های امروز گردنه «اُحد» را تحویل بگیرند

مدیر عامل موسسه شهرستان ادب با بیان اینکه فتنه‌ها پیچیده‌تر می‌شوند، گفت: بچه‌های امروز گردنه اُحد که نوشتن است را تحویل بگیرند و از آن نگهداری کنند.
کد خبر: ۲۷۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ - 07January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از 2 کتاب «تاب طناب‌دار» نوشته مهدی پناهیان و «دقیقاً نیمه شب» نوشته حسینعلی جعفری عصر امروز (یکشنبه، 17 دی‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام «محمدحسن رحیمیان» تولیت مسجد جمکران قم، «علی‌محمد مودب» مدیر عامل موسسه شهرستان ادب، «محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری، «میثم نیلی» مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «علی ناظری» مدیر انتشارات فاتحان، «سیدنظام الدین موسوی» مدیر عامل سابق خبرگزاری فارس و پدر شهید حسین غلام‌کبیری در حوزه هنری برگزار شد.

«علی‌محمد مودب» مدیر عامل موسسه شهرستان ادب در این مراسم با بیان اینکه هر فتنه‌ای با فتنه‌های دیگر فرق دارد و کیفیت آن‌ها روز به روز متفاوت می‌شود، اظهار داشت: ما در تحلیل فتنه اخیر انگشت به دهان مانده‌ایم. کاری کردند و ما چه فکر می‌کردیم و چه شد! مطالبات به حق مردم بهانه شد یکدفعه سر از جای دیگری بیرون آوردیم.

وی گفت: خدا به حُرمت خون شهدا نگهدار این سرزمین است. این سرزمین را همین بچه‌های پاک بسیجی نگهداشته‌اند. وضعیتی که ما گرفتار آن می‌شویم نتیجه ذکر و عدم ذکر ماست.

مدیر عامل موسسه شهرستان ادب با اشاره به بارش باران اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: ما زیر بارش باران اطلاعات نمی‌دانیم چه خبر است و گیج و گنگ هستیم. فهم ما از تاریخ معاصر کم است. کسانی که در اغتشاشات اخیر به خیابان‌ها آمدند بچه‌های ما هستند. این حرف‌ها را چند کانال تلگرامی در دهان آن‌ها گذاشته بود.

وی بیان کرد: نسل امروز نمی‌داند تاریخ معاصر و انقلاب چگونه بوده است و مشروطه چه وقایعی به خود دیده است و فتنه 96 یعنی چه! اینکه ما چند سطر مطلب بنویسیم باعث نمی‌شود بچه‌های امروز متوجه وضعیت گذشته شوند. برای ترسیم مشروطه، انقلاب و دفاع مقدس باید وَهم کنیم. کسانی که امروز درباره فتنه 88 کتاب نوشته‌اند جای خوبی برای مبارزه ایستاده‌اند.

مودب افزود: می‌توانیم با رمان و ادبیات خلاقه وَهم مخاطبان نسبت به پُست‌های شبکه‌های اجتماعی را ارتقا دهیم و کاری انجام دهیم تا هر کلمه‌ای برای مخاطبین معنادار باشد. تا به درستی بتوانند صحنه را تشخیص دهند. این اتفاق نیازمند حماسه داستان‌نویسان است. امیدوارم همه کسانی که اعتقاد دارند و هر کسی که می‌تواند در ترویج کمک کند تا بتوانیم بچه‌‌‌‌‌‌ها را تشویق به نوشتن کنیم تا گردن اُحد امروز که نوشته است را تحویل بگیرند و نگهبان آن باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار