نیروهای یمنی جنگنده متجاوزان سعودی را در صعده سرنگون کردند

یک منبع یمنی از سرنگونی یک فروند جنگنده متجاوزان سعودی در صعده خبر داد.
کد خبر: ۲۷۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ - 08January 2018

نیروهای یمنی جنگنده متجاوزان سعودی را در صعده سرنگون کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته یک فروند جنگنده ائتلاف متجاوز سعودی از نوع «تورنادو» را در استان صعده در شمال این کشور سرنگون کرد.

یک منبع نظامی گفت که این جنگنده ساخت انگلیس است. این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که علت سقوط این هواپیما نقص فنی بوده است.

پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال 2017 میلادی، 29 فروند هواپیمای ائتلاف متجاوز سعودی را سرنگون کرد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خودروی زرهی مزدوران اماراتی را در سواحل غربی این کشور منهدم کردند.

نیروهای یمنی همچنین مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در غرب تپه الجزرین در بخش موزع و در منطقه الجحملیه در استان تعز را هدف حملات خود قرار دادند.

از سوی دیگر در پی حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه التشریفات در تعز، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

حملات عربستان سعودی به یمن از ششم فروردین 94 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. هدف رژیم سعودی بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت و در نتیجه سلطه بر این کشور است.

انتهای پیام/ 411

از آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از 10 هزار یمنی به شهادت رسیده‌اند که 2066 نفر از آن‌ها کودک و 1574 تن از آن‌ها زن هستند.

همچنین از ابتدای حملات عربستان به یمن، 21233 شهروند یمنی مجروح شده‌اند که 3025 نفر از آن‌ها کودک و 2508 تن از آن‌ها زن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار