سردار دهقان در کنفرانس امنیتی تهران:

نهادهای مدافع حقوق بشر با سکوت خود تجاوز به یمن را تایید می‌کنند

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: در یمن پیر و جوان را به شدیدترین شکل مورد هجمه قرار داده‌اند؛ اما تمامی نهادهایی که مدافع حقوق بشر و مدعی کمک‌های بشردوستانه هستند، نه‌تنها سکوت را ادامه می‌دهند، بلکه به یک نوعی تجاوز را هم تایید می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ - 08January 2018

نهادهای مدافع حقوق بشر با سکوت خود تجاوز به یمن را تایید می‌کنندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی در دومین کنفرانس امنیتی تهران اظهار داشت: امروز باور همه ما به این است که امنیت یک امر پیوسته است و با توجه به گستردگی فضای اطلاع رسانی که به وجود آمده است، اینگونه نیست که اگر در یک گوشه‌ای از جهان اتفاقی افتاد، تاثیر خودش را بر سایر کشورها و نقاط جغرافیایی نگذارد. 

وی افزود: همچنین اینگونه نیست که اگر یک واحد سیاسی، بخواهد امنیتی را برای خودش حاصل کند به قیمت نابودی دیگری در یک فضای فرسایشی و ایجاد مسابقه تسلیحاتی که خود باعث بی ثباتی و از طرفی ایجاد جای پا برای حضور فرا منطقه ای است، بوجود بیاورد.

دهقان تاکید کرد: بایستی دقت کنیم و با رصد تمامی فعالیت‌ها و با شناسایی دقیق از زمینه‌های شکل گیری و به خصوص با کمک به مجموعه کشورهایی که از لحاظ سیاسی از قدرت قوی برخوردار نیستند که باعث ایجاد فضای بی ثباتی می‌شوند، ایجاد یک فضای همکارانه، مشارکت‌ آمیز و صلح جویانه را ان‌شاالله فراهم کنیم، تا امنیت و ثبات در منطقه ما استقرار پایدار حاصل کند و با همکاری در زمینه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به سطح بالایی از رفاه و آسایش برسیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح ادامه داد: باید با فهم و زبان مشترک، واقعیت‌هایی که در این منطقه و عناصر تاثیر گذاری که به الفعل حضور دارند را مورد کنکاش قرار داده و به یک توافق جمعی برسیم و این کنفرانس نقطه آغازی در همکار‌ی‌های مختلف شود.

دهقان گفت: در یمن پیر و جوان را به شدیدترین شکل مورد هجمه قرار داده‌اند، اما تمامی نهادهایی که مدافع حقوق بشر هستند و مدعی کمک‌های بشر دوستانه هستند نه تنها سکوت را ادامه می‌دهند بلکه به یک نوعی تجاوز را هم تایید می‌کنند.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار