مدیرکل ارشاد سمنان:

انقلاب اسلامی دکترین 300 ساله اندیشمندان غربی را برهم زد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: انقلاب اسلامی دکترین 300 ساله اندیشمندان غربی را که قصد داشتند حاکمیت دینی را خاموش کنند و از بین ببرند، برهم زد.
کد خبر: ۲۷۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ - 09January 2018

شش خان از هفت خان انقلاب در دهه شصت رخ داده استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «محمدرضا سوقندی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در جمع دبیران و اعضاء شورای حزب موتلفه اسلامی استان با بیان ویژگی‌های جریانات فرهنگی و تأثیرات فرهنگی دهه 60 انقلاب اسلامی و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خرداد سال جاری در حرم امام خمینی (ره)، از این دهه به لحاظ برخوردار بودن از ویژگی‌های خاصی به عنوان دهه معیار و الگو یاد کرد و اظهار داشت: وظیفه نخبگان و مسئولان است که نگذارند مطالبات مقام معظم رهبری مشمول مرور زمان شود.

وی از دهه 60 به عنوان دهه‌ای فرهنگ‌ساز یاد کرد و با اشاره به تأثیرات فرهنگی آن گفت: هر انقلابی برای نهادینه‌سازی فرهنگ خود از  تفکر و اندیشه‌های داستانی، قصه، ادبیات، رمان و شعر بهره می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: در دهه شصت 66 رمان انتشار یافت که 16 مورد از مسائل انقلاب و جنگ تأثیر گرفته بود و در 19 رمان نیز نویسندگان خبرهایی را مطرح کردند که تا پیش از انقلاب اسلامی بیان آن آسان نبود که مخاطرات آزاد خواهی، جهل و محرومیت‌ها و خودکشی‌ها از جمله این رومان‌ها بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به جریانات فرهنگی شکل‌ گرفته در دهه 60 اشاره کرد و گفت: امروزه ما از این دهه معیار فاصله گرفتیم و نیاز است با گفتمان و آسیب‌شناسی به بررسی آن بپردازیم.

سوقندی همچنین از دهه شصت به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان دهه گنجینه انقلاب یاد کرد و گفت: این دهه به‌مثابه کوهی است که تا به امروز به عنوان یک بانک از آن خرج و هزینه می‌کنیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب، خط امام و راه رهبری، بنیادهای انقلابی، جریانات فرهنگی، سیاسی و دشمنان اصلی انقلاب را بشناسیم باید دهه 60 را بشناسیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به تأکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در برگزاری جشن 40 سالگی و بیان دستاوردهای انقلاب، در معرفی دهه شصت تأکید فراوانی داشتند.

این مسئول افزود: وقتی جوانان امروز بدانند که شش خان از هفت خان انقلاب در دهه شصت رخ داده و انقلاب اسلامی از چه گردنه‌ها و عقبه‌هایی عبور کرده دیگر ماهواره‌ها و فضاهای مجازی نمی‌توانند از احساسات و اعتراضات این‌گونه استفاده کنند.

سوقندی متذکر شد: انقلاب اسلامی دکترین 300 ساله اندیشمندان غربی را که قصد داشتند حاکمیت دینی را خاموش کنند و از بین ببرند را برهم زد و امام خمینی (ره) ثابت کرد که در این عصر هم می‌شود حکومت دینی تشکیل داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار