مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

جامعه علمی کشور در ترویج فرهنگ دفاع مقدس احساس مسئولیت کند

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» گفت: حفظ و نشر ارزش‌ها و دستاورد‌های عظیم و شکوهمند داخلی و بین‌المللی هشت سال دفاع مقدس از فرایض غیرقابل انکار است و باید همه مسئولان به‌ویژه جامعه دانشگاهی و علمی کشور در این خصوص احساس مسئولیت کنند.
کد خبر: ۲۷۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ - 09January 2018

طراحی روش های  نوین برای  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروریستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، امروز (سه‌شنبه) از مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج بازدید و با هیئت علمی این مرکز دیدار کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با توجه به فاصله‌ای که از سال‌های جنگ گرفته‌ایم، امروزه برای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌بایست علاوه بر افزایش دانش و شناخت خود از علوم و معارف دفاع مقدس، از روش‌های نو، شیوه‌های جذاب، ساده و منطبق با نسل امروزی و فرهنگ کنونی جامعه نیز بهره‌برداری کنیم.

سردار اسلامی با اشاره به نقش مراکز علمی و دانشگاهی در آشنایی و شناخت نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان، گفت: حفظ و نشر ارزش‌ها و دستاورد‌های عظیم و شکوهمند داخلی و بین‌المللی هشت سال دفاع مقدس از فرایض غیرقابل انکار است و باید همه مسئولان به‌ویژه جامعه دانشگاهی و علمی کشور در این خصوص احساس مسئولیت کنند و اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند. چرا که دانشگاه‌ها و مراکز علمی با توجه به اهداف و نقش‌هایی که در پرورش و تربیت افکار عمومی به ویژه جوانان کشور دارند، می‌توانند بستر مناسبی جهت ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

وی با موفق ارزیابی کردن ارائه ۲ واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» در مراکز علمی و دانشکاهی، تصریح کرد: خوشبختانه ستادکل نیرو‌های مسلح با استفاده از تجارب و دانش کارشناسان، متخصصان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، کتاب درسی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» را به چاپ رسانده و جهت ارائه این ۲ واحد درسی آن را در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور قرار داده است.

سردار اسلامی افزود: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌های سراسر کشور، این عنوان درسی از سال تحصیلی ۸۸-۸۷ تاکنون در دانشگاه‌ها ارائه و خوشبختانه مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است و تعداد دانشجویانی که این ۲ واحد درسی را می‌گذرانند هر سال نسبت به گذشته روبه فزونی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به این که استان البرز جزو استان‌های نوپا و تازه تشکیل است، اما خوشبختانه با همت و تلاش مجموعه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در امر آموزش و ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌های دولتی و آزاد و همچنین مراکز آموزش علمی کاربردی، جزو استان‌های پیشتاز بوده و توانسته عملکرد قابل قبولی را در این زمینه داشته باشد.

وی تصریح کرد: از سال تحصیلی ۸۸-۸۷ با همکاری مطلوبی که بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان وجود دارد تا کنون، بیش از یک هزار و ۵۲۸ کلاس درس «آشنایی با دفاع مقدس» برگزار شده و در حدود ۶۸ هزار و ۱۶۴ دانشجو تحت آموزش علوم و معارف دفاع مقدس قرار گرفته‌اند که تاکنون تعداد ۷ پایان نامه مورد حمایت و به رشته تحریر در آمده است و ۲ پایان نامه نیز توسط دانشجویان در حال تدوین است.

در پایان این دیدار صمیمانه، سردار «ابوالفضل اسلامی» با اهدای لوح تقدیر و سپاس از زحمات و تلاش‌های مهندس رحیمی «ریاست مرکز آموزش علمی- کاربردی شهرداری کرج» و اهتمام وی در گسترش فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان قدردانی به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار