مهدی ایزدی:

بنیاد شهید در مورد شهدای آتش‌نشان فاقد اختیارات قانونی است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران حسب قوانین در مورد مأموران سازمان‌های مختلفی که برای عملیات امداد و نجات در حوادثی نظیر سیل، زلزله، آتش‌سوزی و... اقدام به فعالیت‌های ایثارگرانه برای نجات همنوعان می‌کنند، فاقد اختیارات قانونی لازم است.
کد خبر: ۲۷۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 09January 2018

بنیاد شهید در مورد شهدای آتش نشان فاقد اختیارات قانونی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد با اشاره به ضرورت تجلیل از فداکاری آتش‌نشانان عزیز که در راستای یاری رساندن به هموطنان و یا نجات جان افراد در حوادث آتش‌سوزی بذل جان می‌نمایند، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران حساسیت‌های بالای افکار عمومی، صاحبان قلم و اندیشه و شهروندان در دفاع از ایثارگری آتش‌نشانان قهرمان را نمودی بارز از علاقه و دلبستگی ملت شریف ایران به فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات درباره شهدا و ایثارگران عزیز ادامه داد: بنیاد نیز همانند همه دستگاه‌های اجرایی بر حسب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه‌های مصوب هیئت وزیران نسبت به ارائه خدمات به جامعه هدف خود اقدام می‌کند و هر آنچه از طرف مراجع قانونگذار و سیاست گذار کلان کشور در چارچوب قانون و مقررات به این نهاد محول گردد قطعاً با تمام توان نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد در تشریح قوانین مرتبط به خدمات رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس آخرین اصلاحات قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب 1387 و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 1391 و همچنین آیین نامه تعیین و احراز مصادیق شهید و ایثارگر مصوب هیئت محترم وزیران، در حال حاضر خانواده‌های شهدایی که در مناطق جنگی و یا آثار باقی مانده از جنگ و درگیری با اشرار به شهادت رسیده‌اند قانوناً تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.

ایزدی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران حسب این قوانین در مورد مأموران سازمان‌های مختلفی که برای عملیات امداد و نجات در حوادثی نظیر سیل، زلزله و آتش سوزی و ... اقدام به فعالیت‌های ایثارگرانه برای نجات همنوعان می‌نمایند فاقد اختیارات قانونی لازم است اما خوشبختانه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص شهدای آتش نشان طی مصوباتی در سال‌های 1394 و 1395 شهرداری تهران را مکلف به ارائه خدمات و تسهیلات و تحت پوشش قرار دادن خانواده این عزیزان نموده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در طی سال‌های گذشته با توجه به وقوع حوادث مختلف که منجر به جان باختن مأموران برخی دستگاه‌های اجرایی در طی عملیات امداد و نجات شده، با توجه به وظیفه ذاتی خود همواره حساسیت و توجه لازم برای پاسداشت الگوهای بارز ایثار در عرصه‌های اجتماعی را داشته و در سازمان مدیریت بحران کشور نیز پیش نویس آیین نامه‌ای که به موجب آن دستگاه‌های مشمول و به کار گیرنده این عزیزان بتوانند معادل (در حکم شهید) خدماتی به خانواده‌های افراد مورد نظر ارائه دهند در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با تصویب آن شاهد خدمات رسانی بیشتری به خانواده‌های گرانقدر فداکاران عزیز باشیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها