معاون اداره‌کل ارشاد لرستان:

فرهنگ بومی لرستان آمیخته با رشادت و شهادت‌ طلبی است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فرهنگ غنی و دیرینه لرستان آمیخته با رشادت، شهادت و وطن پرستی بوده، لذا برای محتواسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس که نماد دلاوری رزمندگان این استان است، فرهنگ بومی بهترین گزینه است.
کد خبر: ۲۷۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ - 09January 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، امروز سومین جلسه کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان لرستان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در این جلسه «فرید رحمتی» معاون هنری اداره‌کل‌ ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به فرهنگ و کالبد غنی دفاع مقدس، اظهار داشت: زبان شیوا و ماندگار هنر، بهترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب و جامعه است.

وی افزود: در راستای محتوا سازی مرکز فرهنگی و دانش‌نامه دفاع مقدس باید از تمام توانایی و امکانات موجود برای هرچه بهتر پرداختن به این موضوعات استفاده کرد و این مهم تلاش و همت مسئولین فرهنگی استان را می‌طلبد.

رحمتی خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی و دیرینه لرستان آمیخته با رشادت، شهادت و وطن پرستی بوده، لذا برای محتواسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس که نماد دلاوری رزمندگان این استان است، فرهنگ بومی بهترین گزینه است.

در ادامه این جلسه «مرتضی یوسفیان» معاون هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان با اشاره به تکمیل 60 درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در زمینه‌های هنری، ادبی و نمایشی نیازمند محتوا سازی و کار است.

یوسفیان افزود: هنرهای تجسمی، تئاترهای دوره ای، اسناد و مدارک جنگ بهترین گزینه برای محتوا‌سازی این مرکز هستند و دستگاه‌های فرهنگی استان می‌توانند با استفاده از توانایی‌های خود در تدوین و تهیه این اسناد همت خود رو به کار ببندند.

کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس با اهداف محتواسازی مرکز فرهنگی، دانش‌نامه دفاع مقدس استان و نگهداری و حفظ اسناد مرتبط با دفاع مقدس در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده تشکیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار