دفاع پرس از جدیدترین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

ادامه عملیات ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب شرق ادلب

ادامه پیشروی ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی به سمت فرودگاه نظامی الظهور در جنوب شرق استان ادلب و نواحی شرقی و مرکزی آن از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی ساعات گذشته است.
کد خبر: ۲۷۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ - 09January 2018

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، عملیات جدید نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی علیه مواضع تروریست‌های وابسته به جبهه النصره و هیأت تحریرالشام در جنوب شرق استان ادلب همچنان ادامه دارد.

طی این عملیات تا لحظه نگارش این مطلب ده‌ها شهرک، روستا و موقعیت‌های تپه‌ای راهبردی در جنوب استان ادلب آزاد شده است.

هدف اصلی این عملیات الحاق با نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب استان حلب و مهیا شدن زمینه‌ها برای آغاز عملیات آزادسازی شهرهای واقع در مرکز استان ادلب (ادلب، سراقب، فوعه، کفریا، اریحا و...) از اشغال تروریست‌های جبهه النصره است.

این موضوع از نظر بین‌المللی نیز طی دیدارهایی سه‌جانبه میان مقامات ایران، ترکیه و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. فرماندهان ارشد ارتش روسیه تأکید کرده‌اند که جبهه النصره، گروهی تروریستی است که اکنون مهم‌ترین هدف طرف‌های مختلف بین‌المللی به شمار می‌رود.

از آن‌جا که همانند داعش، اجماعی از چند کشور جهان علیه جبهه النصره نیز شکل گرفته است، توقع می‌رود که طی روزها و هفته‌های آینده بر حجم حملات نیروی هوایی ارتش روسیه به مواضع جبهه النصره و هیأت تحریرالشام در استان ادلب افزوده شود.

موضوعی که این احتمال را تأیید می‌کند، تلاش ارتش سوریه و مقاومت اسلامی برای رسیدن به جنوب استان حلب و محاصره مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شمال استان حماه و همزمان با آن، فراهم شدن زمینه برای پیشروی به سمت مرکز استان ادلب است.

ادامه عملیات ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب شرق ادلببا این حال دولت ترکیه طی روزهای اخیر برای فعال نگه داشتن تروریست‌ها جهت اعمال فشار بر شبه‌نظامیان کرد در جبهه شمالی، جبهه النصره را وادار به تعهد نسبت به توافق مناطق کاهش تنش نکرده است تا از این طریق، همزمان بتواند کردها را علاوه بر نیروهای نظامی خود، با جبهه النصره هم درگیر کند.

احتمال این می‌رود که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی، دور جدیدی عملیات را از حومه شهرک الحاضر در شمال فرودگاه ابوالظهور، واقع در جنوب استان حلب، آغاز کنند تا در نتیجه این عملیات، الحاق با نیروهای پیشروی‌کننده در محور جنوب شرق ادلب حاصل و بخش قابل توجهی از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در استان حماه نیز محاصره شود.

ارتش و نیروهای مقاومت اسلامی توانسته‌اند ضمن ادامه پیشروی و رسیدن به فاصله 8 کیلومتری فرودگاه ابوالظهور، مساحتی نزدیک به 700 کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال تروریست‌های جبهه النصره و متحدان آن‌ها را آزاد کنند.

با توجه به پایان کار تروریست‌ها در بیت جن و پس از آن، پاک‌سازی کامل غوطه غربی دمشق و انتقال تروریست‌های تسلیم‌شده در این ناحیه به استان ادلب، انتظار می‌رود که ارتش و مقاومت اسلامی طی روزهای آینده بر حجم عملیات خود، که تحت پشتیبانی هوایی ارتش روسیه قرار دارد، اضافه کنند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار