گلباران مزار مطهر شهدای قیام خونین 19 دی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

مزار سه تن از شهدای قیام خونین 19 دی‌ماه شهر قم واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) گلباران شد.
کد خبر: ۲۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ - 09January 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مزار سه تن از شهدای قیام خونین ۱۹ دی‌ماه ۱۳۶۵ واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی سروری فعال فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرای تهران، علیرضا اکبری رییس اداره امور گلزار‌های شهدای تهران، رضا پورناصرانی معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) گلباران شد.

پیکر مطهر شهیدان غلامرضا همراهی، علی اصغر ناصری و حسین قاسمیان در قطعه ۱۵ گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شده است.  

بنا بر این گزارش، رحلت مرموز آیت‌الله سید مصطفی خمینی در آبان ۱۳۵۶ را می‌توان نقطه عطفی در نهضت اسلامی مردم ایران دانست. مجالس یادبود در سراسر کشور برگزار شد و در آن مراسم، تظاهرات گسترده علیه رژیم پهلوی بر پا شد. از این رو رژیم، تصمیم گرفت با توهین به ساحت امام خمینی (ره)، چهره ایشان را به عنوان رهبری نهضت مخدوش کند. در اواسط دی‌ماه ۱۳۵۶، پیک دربار، نامه ممهور به مهر دربار را به داریوش همایون وزیر اطلاعات و جهانگردی داد. او نیز نامه را به روزنامه اطلاعات جهت انتشار سپرد.

گلباران مزار مطهر شهدای قیام خونین 19 دی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

مسعودی، صاحب امتیاز روزنامه، مفاد مقاله را باعث واکنش علما و روحانیون و برای آینده روزنامه خطرناک می‌دانست؛ اما در تماس با وزیر اطلاعات و نخست وزیر آموزگار، دریافت که برخی از مفاد تند و تحریک آمیز آن به خواست شاه در مقاله آمده است. در این مقاله که با امضای مستعار «احمد رشیدی مطلق» در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، به طور صریح بی‌حجابی فضلیت و حجاب، کهنه‌پرستی و ارتجاع معرفی و به ساحت مقدس امام خمینی، اهانت و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود.

با انتشار این مطالب اهانت‌آمیز، اولین واکنش‌ها در شهر قم آغاز شد. مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز ۱۸ دی تعطیل اعلام کردند و در این روز، طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی‌های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند. در نهایت در این روز عده‌ای از طلاب و مردم قم در پی شلیک نیرو‌های رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها