وصیت‌نامه شهید ناصر عطایی/‌ ای امت قهرمان به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کمک و ایثار نمایید

شهید عطایی در وصیت‌نامه خود آورده است: «همواره به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کمک و ایثار نمایید، چنانکه قرآن کریم می‌فرماید: الذین آمنو و جاهدوا کسانی که ایمان آوردند در مسیر الله و با جان‌های خویش ایثار نموده‌اند، در عوض به آن‌ها وعده بهشت می‌دهیم».
کد خبر: ۲۷۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ - 12January 2018

وصیت‌نامه شهید ناصر عطایی/‌ ای امت قهرمان به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کمک و ایثار نماییدبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «ناصر عطایی» ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام هفت مرداد ۱۳۶۱ طی عملیات بازی دراز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله شهدا و الصدیقین

«یا ایتها النفس المطمننه ارجعی الی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی»

با درود به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی آن مرد بزرگ تاریخ و آن بت شکن قرن و کسی که حیثیت و شرف ملت ما را به خود باز گردانید، و با سلام و درود به شهدای اسلام شهدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که با خون خویش در جهت حفظ و حراست مملکت اسلامی گامی عظیم برداشتند و این حماسه پرشور و غوغا برانگیز را در تمام جهان برانگیختن.

پیام من به عنوان کوچک‌ترین برادر و یا فرزند شما امت قهرمان، این است که در درجه اول از خداوند با قلبی پاک و خلوص نیت بخواهید که به طول عمر رهبر عظیم‌الشان بیافزاید و سپس در جهت تداوم و پیشبرد انقلاب از هیچ کوششی فروگذار ننمایید. همواره به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کمک و ایثار نمایید، چنانکه قرآن کریم می‌فرماید: الذین آمنو و جاهدوا. کسانی که ایمان آوردید در مسیرالله با جان‌های خویش ایثار نموده‌اند، در عوض به آن‌ها وعده بهشت می‌دهیم؛ و اکنون مادرم،‌ای مادر محبوب و پر افتخار من، خداوند هر لحظه‌ای از کسی امتحان می‌گیرد، اینک نوبت تو شده که امیدوارم در این امتحان پیروزمندانه و سر بلند درآیی، زیرا که خداوند می‌فرمایند: احسب الناس

مادر مبادا از کشته شدن من غمگین و افسرده گردی اگر می‌خواهی که من هم مثل شهدای دیگر پاک و منزه باشم پس از تو خواهش می‌کنم که امام عزیزمان را دعا کنی و همانند همه مادر‌های شهدا صبور باشی و تو‌ای پدر عزیز همچون حسین قامت استوار و ایمانت به خدا محکم باشد و از اینکه امانت او را به او باز می‌گردانی اندوهناک مباش و برادر‌ها و خواهر‌های گرامیم هرگز قدمی علیه اسلام برنداشته و همواره در سنگر انقلاب اسلامی راست قامت و کوشا باشید و در پایان چند نکته‌ای است که باید تذکر دهم: از کسی طلب ندارم و به کسی هم بدهکار نیستم و خواهان این می‌باشم که هیچ گونه تشریفات از قبیل: حجله و یا علامت برایم برقرار ننمایید. فقط در صورت امکان نماز وحشت و یا مجلس ختم و فاتحه‌خوانی برگزار نمایید. بدین وسیله پدرم را وصی خود قرار می‌دهم.

والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته ۱۳۶۱/۳/۲۵»

انتهای پیام/ ۱۸۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار