روحانی در جمع نخبگان استان خراسان رضوی؛

عبور از رکود و بازگرداندن رفاه و امید به جامعه از وظایف نخبگان است

رئیس جمهور با بیان این‌که وظیفه نخبگان حل معضلات جامعه مثل عبور از رکود و بازگرداندن رفاه، نشاط و امید به جامعه و تعالی اخلاق است، گفت: با ون و سرباز فرهنگ درست نمی‌شود، بلکه ارتقاء فرهنگ به عهده علما، بزرگان، حوزه‌ها و اساتید است.
کد خبر: ۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ - 07September 2014

عبور از رکود و بازگرداندن رفاه و امید به جامعه از وظایف نخبگان است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس ، حسن روحانی رئیس جمهور در جمع نخبگان استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانشگاه ما از لحاظ کمیت توسعه بسیار خوبی پیدا کرده است، افزود: به لحاظ تعداد مقالات در منطقه جایگاه خوبی داریم، اما باید بدانیم برای چه مقاله مینویسیم و آیا هدفمان از نوشتن مقاله بالا رفتن رتبه خودمان است؟

وی با بیان اینکه نوشتن مقاله نوعی توفق علمی است و در آن تردیدی نیست، گفت: باید حواسمان باشد مقاله نوشتن، امتیاز گرفتن و گرید علمی هدف ما نشود، چون اگر چنین باشد به جایی نمیرسیم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در حوزه علمی به برخی فسادها بر خوردهایم که شگفتآور است، افزود: در گذشته در برخورد با موضوعاتی میگفتند انسان شاخ در میآورد و امروز متوجه میشوند که انسان از مشاهده برخی امور آنقدر به مغزش فشار میآید که گویی میخواهد شاخ در بیاورد؛ چرا که گاهی شاهدیم برای گرفتن بورسیه تقلب میشود.

روحانی با اشاره به طبیعی بودن وجود رانت در حوزههای اقتصادی، پولی و مالی بر این نکته که البته آن هم بد است، تاکید کردو گفت: اما اینکه فردی بخواهد با تقلب استاد بچههای مردم شود و بخواهد با تقلب معلم کشور شود و شاگردانی را تربیت کند که آنها در آینده میخواهند کشور را نجات دهند جای حیرت دارد آن هم در شرایطی که با تحریم اقتصادی و مبارزه با استکبار جهانی روبرو هستیم و شعارهای بلندی مطرح میشود. اینکه بخواهد تقلب اتفاق بیفتد و بعد از آن عدهای نامههای سرگشاده بنویسند جای شگفتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه این دولت از هیچ تهدیدی نمیترسد، گفت: این دولت هر آنچه در راه مبارزه با فساد و توسعه مملکت نیاز باشد انجام میدهد و از هیچ قدرتی نخواهد ترسید.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع نخبگان خراسان رضوی با بیان اینکه وظیفه نخبگان حل معضلات جامعه مثل عبور از رکود و بازگرداندن رفاه، نشاط و امید به جامعه و تعالی اخلاق است، اظهار کرد: با ون و سرباز فرهنگ درست نمیشود. ارتقاء فرهنگ به عهده علما، بزرگان، حوزهها و اساتید است. آیا راه ایجاد عفاف ون است؟ خود بانوان که از فرهیختگان جامعه هستند راه استقرار عفاف و حجاب را بلد نیستند؟ اینها روش و تحقیق میخواهد.

وی همچنین افزود: ما نباید اگر کاری را انجام دادیم و از آن نتیجهای نگرفتیم آن را دوباره تکرار کنیم، بلکه بایدآن را اصلاح کنیم و راه علمی برای ارتقاء اخلاق و نشاط پیدا کنیم. عدهای میگویند باید دختر و پسر را جدا کنیم. در اول انقلاب فردی میگفت که باید برای اینکه زن و مرد در کنار هم در پیادهرو راه نروند در آنجا دیوار بکشیم. پس ما گفتیم که این دیوار کوتاه باشد تا بتوانیم افراد را پیدا کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: عدهای در اول انقلاب به دنبال ایجاد دیوار در کلاسها برای جدایی دخترها و پسرها بودند که امام (ره) وقتی متوجه این مسأله شد بسیار عصبانی شد. به نظر من این بحثها سخیف کردن دین اسلام است. دین ما دین مشکلات و سختیها نیست و اینهمه پیچیدگی ندارد. ما باید راهحل درست و علمی پیدا کنیم. همه حجاب و عفاف را دوست دارند، زیرا حجاب موجب استحکام خانوادهها میشود. قرآن نیز فلسفه حجاب را تأمین امنیت میداند و این راه تأمین امنیت باید به وسیله عالمان و فرهیختگان پیدا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید ابتدا معروف را در جامعه ایجاد کنیم بعد آن را امر کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید برای مردم معروف را توضیح و شرح دهیم. در عصر ما راهی جز اقناع وجود ندارد، ما باید نسل جوان را اقناع کنیم، ولی ما دیوار و فیلتر را یاد گرفتهایم و فکر میکنیم با این دو مشکلات حل میشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی دولت نیاز به کمک فرهیختگان و اساتید دارد، افزود: ما مریض را با دیوار، ون و فیلتر درمان نمیکنیم، بلکه مریض را به متخصص میسپاریم پس اگر سلامت راه علمی دارد فرهنگ، اقتصاد و مقابله با فساد نیز راه علمی دارد.

روحانی در پایان با تأکید بر اینکه در نوشتن مقاله باید به دنبال راهحل باشیم، گفت: علمی که هم تن و هم جسم و هم روان را پرنشاط میکند جامعه را اصلاح خواهد کرد و باعث توسعه میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار