برگزاری نشست بازخوانی عملیات «کربلای 5» در مشهد

به مناسبت فرارسیدن سی ­و یکمین سالگرد عملیات «کربلای 5» نشست بازخوانی این عملیات با محوریت بررسی نقش واحد «ادوات» یگان­‌های رزم خراسان در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 10January 2018

برگزاری نشست بازخوانی عملیات «کربلای 5» در مشهد+ تصاویربه گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت سالگرد عملیات «کربلای5» نشست بازخوانی این عملیات با موضوع بررسی نقش خراسان در عملیات «کربلای 5» به همت لشکر 5 نصر، مرکز اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و کمیته ادوات یگان‌های رزم خراسان با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در سالن غدیر لشکر عملیاتی مردم پایه 5 نصر برگزار شد.

در ابتدای این نشست «مهدی میرزایی» فرمانده گردان نازعات لشکر 21 امام رضا(ع) در دوران دفاع مقدس در خصوص اهداف و دستاوردهای عملیات «کربلای 5» و نقش یگان­ های رزم خراسان از جمله لشکرهای «5 نصر»، «21 امام رضا (ع)»، «ویژه شهدا»، گروه «توپخانه 61 محرم» و واحد «مهندسی رزمی جهاد سازندگی خراسان» مطالبی را بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی نقش واحد «ادوات» و اهمیت آتش سنگینی که این واحد در عملیات «کربلای5» در منطقه داشت و از عوامل موفقیت این عملیات به شمار می­‌رود پرداخت.

در ادامه این نشست پیشکسوتان واحد ادوات یگان­ های رزم خراسان در دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود در «عملیات کربلای5» پرداختند.

عملیات«کربلای 5» در 19 دی ­ماه 1365 با رمز مبارک «یازهرا (س)» در منطقه «شلمچه» و «شرق بصره» آغاز شد و رزمندگان اسلام توانستند در مدت 70 روز به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنند.

از جمله فرماندهان یگان­‌های رزم خراسان که در این عملیات به فیض شهادت نائل آمدند می­ توان به شهیدان «محمد فرومندی»، «نورالله کاظمیان»، «علی‌اصغر حسینی محراب»، «حسن علی‌ پور»، «غلامرضا نوروزی­ زاده»، «محمد ابراهیم شریفی»، «سید علی ابراهیمی» و «عباس خوش­ سیما» اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها