سردار عبداللهی:

همه امید کشور برای مقابله با جنگ‌های نوین معطوف به سپاه است

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کل سپاه گفت: همه امید کشور در جنگ‌های نوین و ساخت دارو‌های مقابله با عوارض جانبی بکارگیری این‌گونه سلاح‌ها، معطوف به سپاه است و این هم موضوعی است که وزیر بهداشت آن را به صراحت عنوان می‌کند.
کد خبر: ۲۷۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ - 10January 2018
همه امید کشور برای مقابله با جنگ‌های نوین معطوف به سپاه استسردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره فعالیت‌های سپاه در عرصه داروسازی نظامی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های معاونت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سپاه، در حوزه داروسازی نظامی است که ابتدا به ارتقاء دانش و توانمندسازی دارویی و داروسازی کشور توجه دارد و سپس برای ارتقاء جایگاه داروسازان و همچنین جذب، آموزش و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دانشکده داروسازی نظامی سپاه، تلاش می‌کند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در کشورمان نسبت به آن توجه نداشتیم این است که بعد از تجویز دارو توسط پزشک می‌بایست دکتر داروساز شیوه مصرف دارو و همچنین عوارض آن را برای بیمار تشریح کند. بر این اساس یکی محور‌های فعالیت معاونت بهداشت در سپاه تجویز نحوه صحیح دارو توسط پزشکان داروساز در مراکز بهداشتی و درمانی و نیز داروخانه‌های وابسته به این معاونت است.

معاون بهداشت و درمان سپاه همچنین با اشاره به اینکه تولید دارو‌های مورد نیاز و بومی سازی آن‌ها در برنامه‌های این معاونت پیش بینی شده، درباره تولید دارو برای مقابله با عوارض جانبی جنگ‌های نوین، بیان داشت: همه امید کشور در جنگ نوین و دارو‌های مرتبط با آن به سپاه است و این هم موضوعی است که وزیر بهداشت آن را به صراحت عنوان می‌کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس سپاه هم با درک شرایط در این حوزه قدم برداشته است و با تعامل با بخش وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شرکت‌های وابسته به آن در جهت تولید دارو‌های اختصاصی جنگ‌های نوین اقدام کرده و آن دارو‌هایی را که مورد نیاز بوده در حال تولید دارد و علاوه بر این بخشی هم به عنوان ذخیره استراتژیک، ذخیره شده است.

سردار عبداللهی اضافه کرد: البته در این حوزه هر مقدار تلاش کنیم باز هم جای تلاش بسیاری وجود دارد، به ویژه اینکه برخی از تهدیدات هم ناشناخته اند، به عبارت دیگر مثل بکارگیری سلاح‌های های غیر متعارف مانند دوران دفاع مقدس نیست که فقط به گاز خردل، سیانور و چند نوع گاز دیگر محدود شود.

وی ادامه داد: تکنولوژی‌هایی که در جنگ‌های نوین وجود دارد ما را با ناشناخته‌هایی روبرو کرده لذا با مطالعاتی که در این حوزه صورت گرفته، در حال برنامه ریزی برای تولید دارو‌ها و آنتی دز‌های مورد نیاز در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار