سردار غیب‌پرور:

نقش بسیج اساتید در تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی، اساسی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز نگاه و انتظار به بسیج اساتید به‌عنوان قشر سازمان دهنده نیروی نخبه، فکری و تربیت‌کننده این است که با رصد و پایش دقیق مسائل کشور، آسیب‌ها و مشکلات جامعه را به‌خوبی شناسایی کرده و برای حل آن، راهکار ارائه کند.
کد خبر: ۲۷۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ - 10January 2018

نقش بسیج اساتید در تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی، اساسی استبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، جلسه ریاست سازمان بسیج مستضعفین با شورای معاونان و مدیران سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد. در این جلسه که با محوریت تبادل نظر و تبیین رویکرد جدید «حل المسائلی» در سازمان بسیج اساتید ذیل افق «تحوّل خواهی» و «اثربخشی» صورت گرفت، پیش­نویس طرح اعتلای سازمان بسیج اساتید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست صمیمی، رئیس و هریک از معاونان سازمان بسیج اساتید به ارائه نقطه نظرات تحلیلی و پیشنهادات خود در مسیر نگاه تحولی پرداختند. سردار غیب‌پرور نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته طی 4 ماه سپری شده از دور جدید فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید، نکات مهمی را در نسبت با فعالیت‌های این سازمان بیان کردند.

ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ماجرای فتنه اخیر و تبیین ریشه ها و نتایج آن، صرف نظر از نقش آمریکا، انگلیس و ضدانقلاب در آن که مهار شد، گفت: برخی ناکارآمدی نظری و عملی در مدیران کشور هم می تواند زمینه ساز بحران های اجتماعی باشد. وقتی مدیران نتوانند از عهده تأمین خواسته های به حق مردم در حوزه اقتصادی و معیشتی برآیند، هزینه برای کشور و انقلاب درست می شود. نقش آفرینی مجموعه ای همچون بسیج اساتید باید در کمک به حل مسائل کشور و کمک به رفع مشکلات مردم باشد؛ چرا که کارآمدی در رفع گره های کشور و سرمایه اجتماعی رابطه دوسویه ای دارند.

سردار غیب پرور با تأکید بر رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری در عرصه مدیریت کشور عنوان کرد: بسیج اساتید باید پیشتاز تولید قدرت اجتماعی برای نظام اسلامی باشد. جریان نخبگانی متعهد و انقلابی در کشور، باید با تبیین درست مسائل و ورود به هنگام به میدان عمل، به فعالیت های اثربخش و معطوف به حل مشکلات جامعه اقدام کند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که دانشگاه را مبدأ همه تحولات می دانستند، افرود: امروز نگاه و انتظار به بسیج اساتید به عنوان قشر سازمان دهنده نیروی نخبه، فکری و تربیت کننده این است که با رصد و پایش دقیق مسائل کشور، آسیب ها و مشکلات جامعه را به خوبی شناسایی کرده و برای حل آن، راهکار ارائه کند.

ریاست سازمان بسیج مستضعفین با ابراز خشنودی از شکل گیری شورای راهبردی بسیج اساتید اظهار کرد: خاستگاه اصلی اندیشه ورزی ها، دانشگاه است. اساتید متعهد و بسیجی شاهرگ تولید اندیشه و راهبرد هستند و دانشجویان انقلابی همچون مویرگ هایی به شمار می آیند که نقش مهم اشاعه و مطالبه این اندیشه را در سراسر جامعه و بخش های آن، برعهده دارند

سردار غیب پرور در پایان با تأکید بر نقش بسیج اساتید در تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تربیت جوانان مومن و انقلابیِ متعهد، افزود: انتظار ما از بسیج اساتید اینست که سهم بسزایی در این زمینه داشته و پیش رو باشد. چرا که هویت استاد با تربیت شاگرد پیوند خورده است و لذا این بسیج اساتید است که شأنیت اساسی برای پرورش انسان هایی در تراز انقلاب اسلامی دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها