دستاوردهای هسته‌ای با همت جهادی شهید احمدی‌ روشن‌ها به دست آمد

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دستاوردهای هسته‌ای با همت جهادی شهید احمدی‌ روشن‌ها به دست آمد.
کد خبر: ۲۷۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ - 10January 2018

دستاوردهای هسته‌ای با همت جهادی شهید احمدی‌روشن‌ها به دست آمدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، علی خدادادی در دیداری با پدر شهید هسته‌ای مصطفی احمدی‌ روشن که در مهمانسرای دانشگاه صنعت نفت اهواز برگزار شد با بیان اینکه اگر همه حرکت‌‎های فرهنگی در جامعه با تأسی از شهدا انجام شود ویژگی ایثارگرانه پیدا می‌کند اظهار داشت: با توجه به مشکلات و کاستی‌های کشور نگاه ایثارگرانه و جهادی می‌طلبد که بر کاستی‌ها فائق شویم و به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: کاستی‌های کشور و اختلاف طبقاتی که در جامعه ایجاد شده ناشی از عمل نکردن به حرکت‌های ایثارگریانه، صادقانه و متعهدانه و نیز نگاه مادی و دنیوی و نگاه متفاوت از نگاه شهدا است که باعث شده نتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به دستاوردهای کشور در بخش دفاعی و صنعت هسته‌ای و پیروزی در دفاع مقدس و نقش نگاه ایثارگرانه در کسب این موفقیت‌ها بیان کرد: تجربه‌ای که در 8 سال دفاع مقدس و در بحث دفاعی و انرژی هسته‌ای داشتیم با نگاه ایثارگرانه، مجاهدانه و جهادی بوده که توانسته نتیجه بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم نگاه و خط شهدا و مسیر حرکت آنها را ادامه دهیم قطعاً می‌توانیم به صورت مؤثرتر و کارآمدترکار کنیم، گفت: دشمن برای سد کردن مسیر پیشرفت کشور در این حوزه اقدامات خصمانه‌ای را انجام داد و جوانانی از این مرز بوم را که انسان‎‌هایی متعهد بودنداز ما گرفت.

تکریم خانواده شهدا وظیفه ذاتی ما است

خدادادی با بیان اینکه نگاه جوانان و سایر آحاد جامعه می‌تواند نگاه الگوپذیرانه باشد چرا که ما الگوهایی دستچین شده داریم که با تأسی از آنها می‌توانیم به اوج برسیم، عنوان کرد: تکریم خانواده شهدا وظیفه ذاتی ما است و اگر از نگاه هلال احمر به قضیه بنگریم قطعا کسانی که مدافع منافع ملی و این مرز مقدس بودند مایه افتخار جامعه هستند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما چهره متمایزی با سایر انقلاب‌ها دارد و یک حرکت ایدئولوژیک و مقدس است و این تقدس تعهدآور است و ما را وادار می‌کند که در خدمت به مردم بکوشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: تقدسی که نظام دارد باعث می‌شود تلاش و کوشش و جدیتی برای مردم شهید پرورمان داشته باشیم که مهم است و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید دارند که باید از سرمایه‌های اجتماعی و معنوی صیانت کنیم.

وی یادآور شد: شهید پرور بودن یک ویژگی و امتیاز خاصی است که هرکسی نمی‌تواند آن را داشته باشد و شهدای ما انتخاب شدند و به دلیل قرب خاصی که به خدا ایجاد می‌شود انتخاب می‌شوند و به اوج می‌رسند.

خدادادی ضمن بیان اینکه قطعا خانواده‌ای که بتواند چنین ویژگی بارزی داشته باشد قابل تکریم است و وظیفه ما تکریم خانواده شهدا است چرا که ما مدیون آنها هستیم، خاطرنشان کرد: تکریم و احترام به خانواده شهدا نشان دهنده یک ارزش در جامعه است که می‌تواند بر جامعه تأثیر بگذارد.

سنگینی بار جنگ بر دوش مردم خوزستان

در ادامه این دیدار نیز رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن اظهار داشت: مردم خوزستان مردمی شهیدپرور، قهرمان پرور و شهیدباور هستند و این امر، جزء ذات مردم خوزستان است و همانند دژی مستحکم در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کردند.

وی افزود: مردم خطه جنوب سد حملات دشمن به میهن شدند و از زمان جنگ این وظیفه را با رشادت‌های خاص از خود نشان دادند و خوزستان نقطه ثقل جنگ تحمیلی بود که بار جنگ بر دوشش سنگینی می‌کرد.

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به موشک باران دزفول در دوران جنگ و ماندن مردم در شهر، تصریح کرد: مردم کار عادی خود را انجام می‌دادند و هرگز حاضر به ترک شهر خود نبودند و چنین چیزی در هیچ کجای دنیا دیده نشده است.

رحیم احمدی روشن گفت: در طول جنگ تحمیلی اکثر جاهایی که مورد هجوم دشمن قرار گرفتند مردم بسیاردیر شهر و زندگی خود را ترک کردند و این جزء لاینفک اخلاق قهرمانی مردم خوزستان است.

وی ادامه داد: وظیفه بسیار برزگ و سنگین به عهده هلال احمرگذاشته شده است و هلال احمر جزء نخستین دستگاه‌هایی است که در زمان بروز بحران و بلایای طبیعی به داد مردم می‌رسد و دردشان را مرهم می‌گذارد و این کاری بزرگ و خداپسندانه است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار