برگزاری مراسم تشییع پیکر مادر شهید «حیدر رضایی» در قم

مراسم تشییع پیکر مادر شهید «حیدر رضایی»، شهید ۱۲ ساله قیام ۱۹ دی سال ۵۶ قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ - 11January 2018

مادر «نوجوان شهید ۱۹ دی» قم به فرزند شهیدش پیوستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «شمسی بیرامی» مادر بزرگوار نوجوان شهید «حیدر رضایی» از شهدای قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ قم، غروب روز سه‌شنبه ۱۹ دی، همزمان با چهلمین سالروز شهادت فرزندش دار فانی را وداع گفت و به شهیدیش پیوست.

مراسم تشییع پیکر این مادر ایثارگر امروز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا از مسجد باب الجنه قم به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار و پیکر وی در قطعه ایثارگران این گلزار به خاک سپرده شد.

خانواده شهید «رضایی» از منسوبین شهیدان حسن و حسین «حصیری» از شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس هستند.

شهید حیدر رضایی اسفند سال ۱۳۴۴ در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. حیدر نسبت به همسالان خود جثه‌ای ریز و کوچک داشت، اما همچنان که او را حیدر نامیده بودند، سخنان رجز گونه‌ای می‌گفت که وی را در بین بستگان و دوستان و همکلاس‌انش معروف کرده بود.

پس از انتشارات مطلب موهنی از سوی رژیم ستمشاهی در روزنامه اطلاعات ۱۷ دی ۵۶، دو روز بعد با گروهی از جوانان انقلابی در مجلسی که به همین مناسبت در دفتر آیتالله نوری همدانی برگزار شده بود، تجمع کرده و از آنجا به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کردند. حیدر در طول مسیر در چهارراه شهدا با سفاکان رژیم درگیر شده و مورد ضرب و شتم نیرو‌های رژیم قرار می‌گیرد و در حالی که ۱۲ سال بیشتر نداشت، با اصابت گلوله به شهادت می‌رسد.

مزار این شهید بزرگوار در آرامستان بهشت معصومه (س) قم قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها