با موضوع دفاع مقدس؛

آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» در قم برگزار شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس با موضوع «هشت نوشت» پنجشنبه شب در تالار مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در خیابان خاکفرج قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ - 12January 2018

به گزارش دفاع پرس از قم، دومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت»، با حمایت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و انجمن سینمای جوانان قم برپا شد.

در این مراسم احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس، سیدمهدی صادقی استاندار قم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها حضور داشتند.

همچنین در این مراسم پیام «مرتضی سقاییان نژاد» شهردار قم توسط مجید رفیعی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری این نهاد مردمی قرائت شد.

وی در این پیام بیان کرده است: هشت سال دفاع مقدس مردم ایران اسلامی با رشادت‌های بی نظیر مردان و زنان مملو از سوژه‌هایی است که سال‌های سال می‌تواند بستری برای فیلم و فیلم سازی باشد، ولی آنچنان که باید ارزش‌های والای دفاع مقدس نه تنها در بین دیگر ملت‌ها بلکه در بین ملت خودمان نیز به درستی شناسانده نشده است.

شهردار قم افزوده است: جشنواره «هشت نوشت» بستری است تا فعالیت در این حوزه ارزشی بیش از پیش شکل گرفته و فعالان این حوزه ترغیب به تولید آثار ارزشمند شوند.

لازم به ذکر است: حدود ۳۰۰ آثار مرتبط با دفاع مقدس به دومین جشنواره «هشت نوشت» رسید و طی آن، هشت تن موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند و به برگزیدگان تندیس جشنواره، لوح یاد بود و جوایز نقدی اهدا شد.

همچنین مقرر شد با حمایت معاونت فرهنگی هنری شهرداری و شورای شهر اسلامی دو اثر برتر این جشنواره، به مرحله تولید و ساخت برسند.

تجلیل از خانواده‌های بزرگوار دو شهید مدافع حرم و اجرای برنامه تلفیقی از موزیک و دمامه زنی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها