احمد امیرآبادی:

معرفی شهدا به مردم رسالت اصلی هنرمندان است/ دفاع مقدس از بازی‌های سیاسی مبرّا بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاک بودن دفاع مقدس از بازی‌های سیاسی گفت: دوران دفاع مقدس سرشار از نکات مثبت و ویژه است که هنرمندان وظیفه اصلی معرفی این زیبایی‌ها را به مردم دارند.
کد خبر: ۲۷۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ - 12January 2018

به گزارش دفاع پرس از قم، «احمد امیرآبادی فراهانی» پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی هشت‌نوشت که در تالار مرکزی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه صبورترین افراد این جامعه خانواده‌های شهدا هستند، اظهار کرد: مردم باید همیشه از شهدا به‌دلیل وجود امنیت و آرامش امروز سپاسگزار باشند.

وی با بیان اینکه بهترین راه قدردانی از شهدا گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها است، افزود: در حماسه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس جوانان ایران توانستند دشمنی را که از سوی تمام کشور‌های جهان حمایت می‌شد شکست دهند که به‌عنوان یک برگ زرین در تاریخ انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: امنیتی که امروزه در جامعه حکم‌فرما است را مدیون و مرهون شهدای دفاع مقدس و امنیتی که در منطقه حاکم شده است را نیز مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر تمام مردم و به خصوص مسؤولان واجب است، عنوان کرد: بیرون کردن دشمنی که تمام دنیا از آن پشتیبانی می‌کرد یک اقدام بسیار بزرگ است و به عنوان برگ زرین تاریخ جمهوری اسلامی باید همیشه مورد توجه باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند، مطرح کرد: دانش‌آموزان بخش قابل‌توجهی از شهدای دفاع مقدس را به خود اختصاص داده‌اند و گرچه سن بالایی ندارند، ولی میان آن‌ها افراد بزرگی پیدا می‌شوند که نیازمند توجه بیشتر به آن‌ها است؛ تمام این دانش آموزان رزمنده از نظر عرفان و اخلاق تک بودند و بسیاری از آن‌ها با دستکاری شناسنامه‌ها و التماس به خانواده راهی جبهه‌های جنگ شدند.

امیرآبادی با بیان اینکه هنرمندان رسالت اصلی معرفی دفاع مقدس به مردم را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: در برخی از کشور‌ها مانند روسیه از تاریخ جنگ خود به خوبی یاد می‌کنند، ولی متاسفانه ما نتوانسته‌ایم یادمان‌های دفاع مقدس را آن طور که باید و شاید بازسازی کرده و فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه پیاده کنیم.

وی با ابراز اینکه در دفاع مقدس هیچ‌چیزی جز سادگی و عشق به خداوند دیده نمی‌شود، تصریح کرد: حماسه دفاع مقدس با اعتقادات مردم هم‌سو است و به همین دلیل نمایش‌هایی که با این موضوع و محوریت انجام می‌شوند مورد استقبال و حمایت مردم قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس از تمام بازی‌های سیاسی پاک بود گفت: مسائلی که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است به دلیل اینکه با اعتقادات مردم همسو است همیشه در تیتر فعالیت‌های نمایشی قرار داشته است و هنرمندان این عرصه باید توسط دولت و مجلس حمایت شوند.

امیر آبادی با اشاره به اینکه مردم ایران عاشق دفاع مقدس و شهدا هستند، تصریح کرد: مردم عاشق افرادی هستند که با اخلاص و علاقه تمام برای آسایش آن‌ها تلاش کرده‌اند و امروزه زمانی که پیکر شهدای مدافع حرم را می‌آورند مردم بار دیگر حماسه‌ای جدید خلق می‌کنند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوادث و وقایع دفاع مقدس احتیاجی به بزرگ نمایی ندارند، یادآور شد: دستاورد‌های جمهوری اسلامی باید به مردم معرفی شود و همه نهاد‌های فرهنگی باید از نعمت وجود خانواده‌های شهدا استفاده کنند، زیرا مدت استفاده از آن‎‌ها محدود است و بهره‌گرفتن از آن‌ها برای نگارش فیلمنامه‌های مرتبط با زندگینامه شهدا بسیار موثر و مطلوب است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار