اظهارات بی‌اساس سخنگوی متجاوزان سعودی علیه ایران

در پی حمله موشکی نیرو‌های یمنی به مواضع متجاوزان سعودی، سخنگوی ائتلاف متجاوز در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به حمایت تسلیحاتی از نیرو‌های یمنی متهم کرد.
کد خبر: ۲۷۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ - 12January 2018

اظهارات بی‌اساس سخنگوی متجاوزان سعودی علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیاالیوم، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که پدافند هوایی این کشور یک موشک بالستیک را که روز پنجشنبه توسط نیرو‌های یمنی به نجران شلیک شد، در آسمان منهدم کرده است.

وی افزود: در ساعت پنج و سی و یک دقیقه عصر پنجشنبه، حوثی‌ها یک موشک از استان عمران به سمت خاک عربستان شلیک کردند.

سخنگوی ائتلاف متجاوز با این ادعا که این موشک یک منطقه مسکونی در نجران را عامدانه هدف قرار داده است، گفت: پدافند هوایی عربستان این موشک بالستیک را در آسمان نجران هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

وی طبق روال معمول ایران را به حمایت تسیلحاتی از نیرو‌های یمنی متهم کرد و مدعی شد که ایران این امکانات را با هدف تهدید امنیت عربستان و تهدید امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در اختیار نیرو‌های یمنی قرار داده است.

سخنگوی ائتلاف متجاوز در ادامه ادعا‌های خود، با متهم کردن ایران به انتقال موشک‌های بالستیک به یمن و قاچاق سلاح برای گروه‌های تروریستی دانست، از جامعه بین‌الملل خواست گام‌هایی جدی‌تر علیه ایران اتخاذ کند.

وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود، ایران را به نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی متهم کرد.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز پنجشنبه با یک فروند موشک بالستیک از نوع قاهر ام ۲ پادگان نیرو‌های ویژه سعودی در نجران را در هم کوبید.

یک منبع در یگان موشکی ارتش یمن گفت که این موشک محل فرود بالگرد‌های آپاچی در این پادگان را هدف قرار داده است.

مقامات کشورمان بار‌ها حمایت تسلیحاتی از نیرو‌های یمنی را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۱۱

نظر شما
پربیننده ها