سردار فرحی در جمع خبرنگاران:

سالانه ٥٠٠ هزار نفر به سربازی می‌آیند

فرمانده قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سالانه حدود ٥٠٠ هزار نفر به سربازی می‌آیند و همین میزان هم ترخیص می‌شوند از همین رو سربازی دارای حجم، گستردگی و پیوستگی بالایی است.
کد خبر: ۲۷۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ - 12January 2018
سالانه ٥٠٠ هزار نفر به سربازی می‌آیند/ امسال ١٠٠ هزار سرباز گواهینامه مهارتی دریافت می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح صبح امروز در حاشیه برگزاری اولین آزمون فنی و حرفه‌ای سربازان نیرو‌های مسلح و در جمع خبرنگاران گفت: بحث مهارت آموزی سربازان یکی از دستورات مقام معظم رهبری در جهت غنی سازی اوقات فراغت سربازان برای افزایش بهره وری آنان بود.

وی افزود: در این راستا گام‌های موثری برداشته شد و قرارگاهی جهت این کار تشکیل شد تا با یک شیب ملایمی تمام سربازان را به گونه‌ای مدیریت کند که گواهینامه مهارت آموزی داشته باشند.

سردار فرحی ادامه داد: با سازمان فنی و حرفه‌ای توافقات خوبی داشتیم و سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح نیز تفاهمات خوبی را با آقای ربیعی وزیر محترم کار داشته اند تا امسال حدود ١٠٠ هزار نفر سرباز گواهینامه مهارتی دریافت کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز اولین مرحله آموزن مهارتی سربازان برگزارشد گفت: برای اولین مرتبه امروز در ٣١ استان و ٢٨٠ مرکز به صورت همزمان و در سراسر کشور این آزمون برگزارشد و دو مرحله آزمون دیگر هم در ١٣ بهمن و ٧ اسفند امسال برگزار می‌شود و این عدد برای سال آینده برابر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در اولین مرحله این آزمون قرار بود ٤٠ هزار سرباز که بیش از ٦ ماه در یک مهارت کسب تجربه کرده اند آزمون عملی و نظری بدهند تا در صورت موفقیت گواهینامه دریافت کنند.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها هم برای ارتقا بهره وری سربازان در حین خدمت و هم برای اشتغال زایی آنان در دوران پس ازخدمت موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه موضوع سربازی بحث گسترده‌ای است و نیرو‌های مسلح به تنهایی از عهده حل مشکلات آن بر نمی‌آیند گفت: سالانه حدود ٥٠٠ هزار نفر به سربازی می‌آیند و همین میزان هم ترخیص می‌شوند از همین رو سربازی دارای حجم، گستردگی و پیوستگی بالایی است و تقریبا همه حامعه با آن درگیر هستند. وقتی این گونه به سربازی نگاه می‌کنیم یک مدیریت جامع و کلان در سطح ملی می‌خواهد که همه مولفه‌های موثر دولتی باید در این زمیه پای کار بیایند.

سردار فرحی در پایان خاطر نشان کرد: شاید اقداماتی که در گام اول انجام دادیم متناسب با علایق سربازان نباشد، اما یک برنامه پیش از خدمت هم داریم تا قبل از سربازی مهارت‌هایی را اعلام کنیم که فرد با فراگرفتن آن‌ها در جایگاه خدمتی مناسب نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/ ۲۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار