سردار رودکی:

حضور شهید «شاهمرادی» روحیه‌ای بی‌نظیر به رزمندگان می‌داد

فرمانده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه شهید «شاهمرادی» در شجاعت در بین فرمانده‌هان بی نظیر بود، گفت: زمانی که این شهید در عملیات حضور پیدا می‌کرد روحیه‌ای وصف ناپذیر در بین رزمندگان ایجاد می‌شد.
کد خبر: ۲۷۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 12January 2018

سردار رودکی: حضور شهید«شاهمرادی»روحیه‌ای بی‌نظیر به رزمندگان می‌دادبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، سردار محمدنبی رودکی شب گذشته در یادواره سردار شهید «محمدعلی شاهمرادی» اظهار داشت: در عملیات کربلای 5 ما توانستیم طی 45 شبانه‌روز جنگ تمام عیار، با تمام حملات دشمن مقابله کنیم و جواب آنها را بدهیم به طوری که دشمن ناامید شد و ما اسرای زیادی از آنها گرفتیم.

وی با بیان اینکه اهمیت عملیات کربلای 5 به حدی بود که بر سرنوشت جنگ تاثیر زیادی داشت، افزود: یکی از این تاثیرها این بود که سازمان ملل و آمریکا، شوروی، اروپا و کشورهای عربی که پشت سر عراق بودند قطعنامه 598 را نوشتند تا جلوی ایران را بگیرند و به نوعی ایران را راضی کنند که دست از جنگ بردارد چرا که می‌دیدند با این وضعیت، نیروهای ایرانی تا بصره و بغداد پیش می‌روند.

فرمانده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تصریح کرد: باید توجه داشت بند اول قطعنامه 598 پیرامون آتش‌بس بود و در بند دوم گفته شده بود دو طرف به مرزها برگردند و بند سوم این بود که اسرای دو طرف بدون قید و شرط آزاد شوند.

وی با بیان اینکه این قطعنامه بندهای دیگری هم داشت، ادامه داد: اما حضرت امام (ره) فرمودند این قطعنامه متضمن حقوق ملت ایران نیست و ما در صورتی دست از دفاع برمی‌داریم که متجاوز شناسایی و مجازات شود. به همین دلیل جنگ یک سال و نیم دیگر ادامه پیدا کرد.

سردار رودکی خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق وقتی نتوانست فاو را از رزمندگاه بازپس بگیرد بمباران وسیع شیمیایی را به روی رزمندگان ایران گشود و به این ترتیب نخستین حمله وسیع شیمیایی دشمن رقم خورد و مجروحین بسیاری را در خاک عراق به جای گذاشت. باید گفت ایستادگی شهید شاهمرادی‌ها بود که سبب شد 8 سال جنگ تحمیلی را با پیروزی سپری کنیم.

وی افزود: سردار محسن رضایی، شهید شاهمرادی را ستاره درخشان لشگر قمربنی هاشم می‌دانستند چرا که این شهید والا مقام در شجاعت در بین فرمانده‌هان بی نظیر بود و زمانی که این شهید در عملیات حضور پیدا می‌کرد روحیه‌ای وصف ناپذیر در بین رزمندگان ایجاد می‌شد.

فرمانده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: نباید فراموش کرد بعد از قطعنامه 598، ابهت دشمن و به ویژه آمریکا شکسته شد، اما ما تجارب ارزشمندی را به دست آوردیم و امروز نیز شاهد شکست آمریکا در اجرای توطئه‌های خود علیه ایران اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه حساب معترضان اقتصادی از اغتشاشگران جداست، اظهار داشت: اغتشاشاتی که در شهرهای کشور رخ داد سبب شد توطئه دشمن بار دیگر با شکست مواجه شود چراکه دشمن برنامه‌ریزی کرده بود چند ماه دیگر این تئوری را در کشور اجرایی کند اما، اعتراضات مردمی سبب شد دشمنان بر این موج سوار شوند تا شاید بتوانند توطئه خود را پیش از موعد اجرایی کنند که این حرکت نیز با شکست مواجه شد.

سردار رودکی بیان کرد: ملت ایران با تجربه فراز و نشیب‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری همانگونه که در دفاع مقدس با بصیرت در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کردند امروز نیز در مقابل استکبار جهانی  ایستاده و در برابر دنیا سر خم نکرده و با تمام قوا پشت ولایت فقیه خود ایستاده‌اند.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار