نقوی‌حسینی:

«فتنه اغتشاش» توسط غرب و ایادی منطقه‌ایش در کشور ایجاد شد

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: فتنه اخیر که از سوی غربی‌ها و ایادی آنها در منطقه در پی اعتراضات به حق مردم در کشورمان شکل گرفت، فتنه اغتشاشات بود.
کد خبر: ۲۷۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 12January 2018

نقوی‌حسینی: «فتنه اغتشاش» توسط غرب و ایادی منطقه‌اش در کشور ایجاد شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران (جمعه 21 دی) با موضوع تحلیلی بر رویدادهای اخیر کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام خمینی‌(ره) بنیانگذار نهضت اسلامی ملت ایران، گفت: او بود که با نهضت انقلاب اسلامی پشت قدرت‌های سلطه‌گر را به خاک مالید و ژاندارم آمریکا را از این منطقه بیرون کرد و انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند.

وی ادامه داد: امروز آنچه که شهدا برای آن جان داده‌اند یعنی عزت، استقلال و عظمت ملیت ایران باعث یاس و نامیدی دشمنان شده است و دشمنان زورگو و بی‌تمدن روز‌به روز باشکست‌های بیشتری در برابر ملت ایران مواجه می‌شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید براینکه امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی و قدرت‌های پوشالی اروپایی در منطقه زمین گیر شده‌اند و نمی‌توانند سیاست‌های استکباری خود را اعمال کنند، اضافه کرد: به همین دلیل دشمنانی آنها با ملت ایران روزبه‌روز رو به افزایش است و منابع ملت ایران را هدف قرار می‌دهند.

نقوی حسینی بیان کرد: تمامی فتنه های دشمنان علیه ایران اعم از فتنه اقوام، فتنه گروه‌های تروریستی، فتنه جنگ تحمیلی، فتنه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، فتنه 88 و ... با هوشیاری و پایداری ملت ایران خنثی شده است.

وی ادامه داد: امروز منافقین که 17 هزار ایرانی را به شهادت رسانده‌اند تحت حمایت فرانسه همایش و نمایش برگزار می‌کنند و مورد حمایت کسانی قرار می‌گیرند که داعیه حقوق بشر دارند باید از آنها پرسید آیا جنایت‌های این گروهک را در ایران ندیده‌اند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی افزود: دشمن، فتنه جنگ تحمیلی را به راه انداخت و تمام قدرت‌های جهان پشت صدام ایستاندند اما مردم با تقدیم چندین هزار شهید مانع از این شدند که حتی یک وجب از خاک این کشور کم شود.

نقوی حسینی گفت: دشمن فتنه تحریم اقتصادی و فتنه 88 را ایجاد کرد و همه نیروهای خود را بسیج کرد که ملت ایران و جمهوری اسلامی را تضعیف کند که مردم با حضور در حماسه 9 دی این فتنه را خنثی کردند.

وی ادامه داد: دشمن همچنین فتنه تهاجم فرهنگی، ترور دانشمندان هسته‌ای و فتنه انزوای سیاسی کشورمان را در پیش گرفت که با ایستادگی ملت ایران با شکست مواجه شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: دشمن، داعش را پایه‌گذاری کرد تا جنگ مذهبی در جهان اسلام راه بیندازد و ملت‌های مسلمان را یک قرن درگیر این مسئله کند و انرژی آنها را به هدر بدهد اما این فتنه ریشه‌کن شد و برای آنها این شکست قابل پذیرش نیست.

نقوی‌حسینی آخرین فتنه دشمن در کشور را فتنه آشوب و اغتشاش دانست و ادامه داد: آمریکا و ایادی منطقه‌ایش تلاش داشتند از خواسته به حق ملت بهره‌برداری فرصت‌طلبانه کنند که با تیزهوشی مقام معظم رهبری و خردورزی مردم، این فتنه خاموش شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: مردم گرفتار هستند و مشکلات اقتصادی دارند، گرانی‌ها لجام گسیخته شده و تولید با مشکل مواجه است اما این اعتراضات نباید مورد بهره برداری دشمن واقع شود.

وی با بیان اینکه دشمن همه نیروهای خود را برای استفاده از این اعتراضات بسیج کرد، گفت: دشمن تمام تلاش خود را انجام داد تا از این نمد اعتراضی، کلاهی برای خود بدوزد و امنیت کشورمان را به خطر بیندازند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید بر اینکه این فتنه طراحی شده بود، ادامه داد: ملت ایران بار دیگر به صحنه آمدند و بین اعتراض و اغتشاش تفکیک ایجاد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اغتشاشات منبع خارجی داشت و تمام رسانه و فضای مجازی غرب برای این اغتشاشات فعال بود، گفت: محور فتنه، اغتشاش خشونت طلبی و ایجاد آشوب بود و این اغتشاشات سازمان یافته بود که از شهرستان‌های کوچک آغاز شد.

وی با بیان اینکه در کشور مشکلاتی وجود دارد که مسئولین باید به فکر حل آن باشند، ادامه داد: رکود هنوز بر فضای اقتصادی کشور حاکم است و بحران اشتغال همچنان در کشور وجود دارد، گرانی لجام گسیخته است، واردات بی‌رویه کمر اقتصاد را شکسته است، 70 درصد مراکز تولیدی در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده‌اند که باید فکری به حال اینها کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: بنده در مجلس آمار تعطیلی مراکز صنعتی را اعلام کردم که مورد اعتراض وزیر صنعت و معدن وقت قرار گرفت، بنده وی را به چند شهرک صنعتی بردم و کارخانه‌هایی که تعطیل شده بود را به وی نشان دادم که تعجب کرد و از معاونانش سوال می‌کرد این واحدها چرا تعطیل هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه بیش از 35 درصد پیام‌ها برای ناآرامی‌های اخیر از کشور عربستان سعودی صادر می‌شد،‌ گفت:‌ دشمن تلاش کرد که از نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی سوء استفاده کند که در همین زمینه ایجاد اغتشاش در 90 شهر و شهرستان در دستور کار آنها بود.

وی در بخش دیگری از این سخنان با یادآوری سالگرد بازداشت ملوانان متجاوز آمریکایی به مرزهای دریایی کشورمان، اظهار داشت: آمریکایی‌ها هرگز فراموش نخواهند کرد که ملوانان پرستاره آنان در برابر بچه‌های ما گریه می‌کردند و سر ذلت فرود آورده بودند.

نقوی‌حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه انتظار از مجلس و دولت و سایر دستگا‌ه‌ها این است که رضایتمندی مردم را در دستور کار قرار دهند،‌ گفت: در مجلس شورای اسلامی می‌کوشیم که بودجه‌ای را برای سال آینده تصویب کنیم که رضایت مردم،‌ اشتغال‌زایی و تولید ثروت را محور کار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: چرا باید اعضای خانواده‌های مدیران، خارج از کشور زندگی کنند؟‌ آنها که خانواده‌هایشان در کانادا، انگلستان و آمریکا اقامت دارند چه دلسوزی می‌خواهند برای کشور داشته باشند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت خطر «نفوذ» در کشور گفت: وقتی می‌بینید که در بالاترین سطوح دیپلماتیک کشور جاسوس پیدا می‌شود یعنی باید موضوع نفوذ را جدی بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار