حمیدرضا نوربخش در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

اجرای بخش کُرال موسیقی انقلاب در جشنواره موسیقی فجر

دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از اجرای بخش کُرال موسیقی انقلاب در جشنواره موسیقی فجر خبر داد.
کد خبر: ۲۷۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 13January 2018

«حمیدرضا نوربخش» دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه برای نخستین بار بخش کُرال موسیقی انقلاب را در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهیم کرد، اظهار داشت: برخی از اجراها با ارکستر سنتی است که بیشتر مورد استفاده، بازخوانی و بازسازی قرار گرفته است.

وی گفت: بخش کُرال قبلاً کمتر مورد بازخوانی قرار گرفته بود که امسال سعی کردیم این بخش را اضافه کنیم. سه گروه کُر تقریباً بخش مهمی از این رپرتوارها را در سه روز اجرا خواهند کرد. یک پارت متعلق به بخش کُرال است و پارت دیگری متعلق به اجراهای موسیقی سنتی خواهند بود که خواننده تک خوان خواهد داشت.

دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تصریح کرد: فکر می‌کنم بخشی از جذاب‌ترین آثار ماندگار موسیقی انقلاب اسلامی را در جشنواره سی و سوم فجر خواهیم داشت.

نوربخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف این اجراها چیست، عنوان کرد: هدف این است که دوران انقلاب را یادآوری کنیم. ایام فجر تلویزیون همه نگاه‌ها را معطوف بر پیروزی انقلاب می‌کند در حالی که موسیقی بخش مهمی از این خاطره‌هاست.‌ خاطره انگیزه‌ترین هنر انقلابی برای مردم، موسیقی انقلاب است.

این خواننده کشورمان بیان کرد: اجرای موسیقی‌های دوران انقلاب کمک می‌کند نسلی که دوران انقلاب را ندیده است از طریق موسیقی‌های نوستالژیک نوعی ارتباط حسی برقرار ‌کند. با این موسیقی‌ها به مخاطب نسل امروز خواهیم گفت که در آن دوران چه آثاری وجود داشته است و چه ایثارگری‌ و فداکاری و همگرایی‌هایی در بین مردم وجود داشته است و جامعه ایران به چه وحدت رسیده و هدف‌ها چه بود.

وی تاکید کرد: اجرای موسیقی انقلابی در جشنواره فجر به هیچ عنوان رفع تکلیفی نیست. جشنواره فجر نمی‌تواند تماماً به موسیقی انقلاب بپردازد. ما وظیفه داریم به موسیقی گذشته و حال بپردازیم. اینکه امروز موسیقی ایران در چه وضعیتی است باید مورد توجه قرار گیرد چون ما باید ویترینی از موسیقی کشور را در این اتفاق ارائه کنیم.

دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: چهره‌ها و گروه‌های بین‌المللی که به جشنواره موسیقی فجر می‌آیند در واقع با هدف بهره گیری هنرمندان ایران وارد جشنواره می‌شوند تا همپوشانی شکل گیرد. در مجموع هدف ما در جشنواره موسیقی فجر این است که اولاً ویترینی از موسیقی کشور را داشته باشیم و همچنین فراموش نکنیم موسیقی انقلاب چه بوده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار