امام‌ جمعه سمنان:

خطر فتنه اخیر بیش از فتنه ۸۸ بود/ حل مشکلات مردم یک ضرورت است

آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» با بیان این‌که خطر فتنه اخیر را بیش از فتنه ۸۸ بود، گفت: دشمنان این نظام قصد داشتند تا در ۲۲ بهمن امسال انقلاب اسلامی را سرنگون کنند.
کد خبر: ۲۷۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ - 12January 2018

خطر فتنه اخیر بیش از فتنه ۸۸ بود/ امام خامنه‌ای تنها چراغ راه این دوران است

به گزارش دفاع پرس از سمنان، آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» امام‌جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر، خطر فتنه اخیر را بیش از فتنه ۸۸ عنوان کرد و افزود: دشمنان این نظام قصد داشتند تا در ۲۲ بهمن امسال انقلاب اسلامی را سرنگون کنند، اما شما با درخشش خوب خودتان در میدان، سر دشمن را به سنگ زده و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کردید.

وی افزود: در فتنه اخیر و اغتشاشات صورت گرفته، مردم انقلابی وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که جواب‌گوی مطالبات و خواسته‌های مردم باشند.

امام جمعه سمنان با بیان این‌که دشمن با ناکامی‌های پیاپی خود در عراق، سوریه، لبنان و یمن به دنبال فرصتی برای انتقام‌جویی است، افزود: حل مشکلات مردم امروز به عنوان نه یک اصل، بلکه ضرورت در کشور مطرح است و اگر به درستی راه حلی برای آن اندیشه نشود خطر فتنه دوباره دشمن به بهانه مشکلات ملت دور از انتظار نخواهد بود.

وی گرانی و بیکاری را دو مشکل عمده کشور خواند و ابراز داشت: این‌که تصور شود فتنه اخیر به پایان رسید تفکری باطل است، لذا باید هر لحظه به دنبال رفع توطئه‌های دشمن باشیم که یکی از راه‌های دفع آن رسیدگی به مشکلات موجود در جامعه است.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند «ما مشکل حل نشدنی نداریم و نباید زمینه را برای بهانه دشمن فراهم کنیم»، افزود: مقام معظم رهبری در این فرمایشات از حرکت انقلابی مردم به عنوان حرکتی بزرگ و دشمن مأیوس کن یاد کردند و فرمودند «اگر مسئولان درد و مطالبات مردم را رسیدگی نکنند، احتمال دارد دشمن دوباره با فتنه‌ای جدید در عرصه نظام مقدس جمهوری اسلامی ورود کند».

وی تصریح کرد: تا زمانی که این ملت پای اسلام ایستاده‌اند، این نظام دشمن دارد لذا هوشیاری، در خط ولایت بودن، گوش دادن و عمل کردن به فرمایشات رهبری راه نجات این نظام از ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی است، زیرا امام خامنه‌ای تنها چراغ راه این دوران است و ما سرباز او هستیم و تا زمانی که در راه ولایت باشیم از شر فتنه‌ها در امان خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: علی‌رغم شکست داعش در منطقه، اما هنوز جبهه مقاومت برای پیروزی نیاز به مردان غیور داریم که اگر حضور شهدای مدافع حرم نبود به‌طور قطع باید در درون مرزها با گروه‌های تکفیری می‌جنگیدیم که مردم نیز در پاسخ به این شجاعت نیروهای دلاور، امروز در مراسم تشییع شهید مدافع حرم «علی محمد محمدی» در سمنان سنگ تمام گذاشتند، لذا باید قدردان نیروی های مخلص و انقلابی باشیم.

وی همچنین به فرار شاه از کشور اشاره کرد و گفت: با این‌که تصور می‌شد فرار دادن شاه سخت‌تر از این باشد که کوهی از جا کنده شود، ولی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی به سلطنت شاه و ظلم او پایان دادند؛ پس این مردم به راحتی می‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند.

امام‌جمعه سمنان همچنین با بیان این‌که تا زنده‌ایم از شر شیطان در امان نبوده و گاهی اسیر وسوسه شیطان هستیم، اظهار داشت: پناه بردن به خدا، رعایت تقوا و سوارشدن بر کشتی ولایت می‌تواند انسان‌ را از خطرهایی که او را در مقابل شیطان تهدید می‌کند، نجات دهد.

وی با بیان این‌که خدمت‌ها و خیانت‌ها به خود انسان برمی‌گردد، به آیه ۷ سوره اسراء اشاره کرد و گفت: دنیا دار مکافات و آخرت دار مجازات است و خدمت کردن به خادم و خیانت‌هایی که صورت می‌گیرد به فرد خائن برمی‌گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها