امام جمعه شاهرود:

آمریکا، انگلیس و اسرائیل مثلث شوم توطئه هستند/ مسئولان باید به منابع داخل اتکا کنند

«عباس امینی» با بیان این‌که دشمن به دنبال بهانه‌ای برای رخنه در ایران است، گفت: آمریکا، انگلیس و اسرائیل مثلث شوم فتنه و توطئه در جهان هستند که باید در برابرشان هوشیار بود.
کد خبر: ۲۷۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ - 12January 2018

آمریکا، انگلیس و اسرائیل مثلث شوم توطئه هستند/ مسئولان باید به منابع داخل اتکا کنند

به گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان این‌که فتنه اخیر برخلاف روال گذشته موضوعات معیشتی نبود، افزود: طراحی دشمن را در این اغتشاش‌ها را نباید نادیده گرفت، مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل و از سوی دیگر سلطنت‌طلب‌ها، منافقان و ضدانقلاب‌ها به واسطه فضای مجازی با برنامه‌ریزی قبلی این فتنه ناکام را مدیریت کردند.

وی با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم، با بیان این‌که مردم در این اغتشاش‌ها بابیان اعتراض به حق‌شان، خود را از صف تخریب‌گران جدا کردند، اظهار داشت: اعتراض‌ها مربوط به شرایط امروز نیست، با نگاهی به وضعیت اقتصادی جامعه به‌روشنی می‌توان دریافت که مردم ماه‌ها است که منتظر دریافت پول‌های خود از مؤسسات ورشکسته هستند، لذا باید مراقب رخنه‌های دشمن بود تا از اعتراض‌های معیشتی، اقتصادی و فرهنگی مردم به نفع خود سوءاستفاده نکنند.

دشمن عوامل اقتدار ایران را هدف قرار داده است

امام‌جمعه شاهرود با بیان این‌که نوک پیکان فتنه اخیر «اسلام» و «مردم» بود، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از ۱۰ شعار سال را بر محوریت اقتصاد مقاومتی که پاشنه آشیل و عامل اقتدار نظام است قرار دادند، لذا باید همه ما دست به‌دست هم در تحقق این شعار تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام امینی با بیان این‌که در فتنه اخیر، دشمن عوامل اقتدار را برای براندازی نظام هدف قرار داده بود، خطاب به معاندان تصریح کرد: چرا با عوام‌فریبی کشور را به سمتی که دشمن مطالبه دارد پیش می‌برید؟ باید بیش از پیش مراقب باشیم تا کشور به خاطر مسائل احساسی آسیبی نبیند، جوانان، قدرت دفاعی و نظامی و حضور ایران در منطقه عوامل اقتدار کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز باید اذعان کرد که دست عنایت الهی و حضور مردم در انقلاب توانست ما را از این بحران به‌سلامت عبور دهد و لذا کسانی که به دنبال پیوند با آمریکا هستند باید ببینند که غربی‌ها در این چند روز چه کردند، ترامپ در فضای مجازی برای مردم ایران دلسوزی می‌کرد و مسئولان باید اقتدار مردم را دیده و به منابع داخل اتکا کنند.

اشتباه محاسباتی دشمن آن ها را در توطئه علیه ایران ناکام گذاشت

امام‌جمعه شاهرود با بیان این‌که دشمن با هر موقعیتی در ایران کوشید تا زهر خود را بر پیکره نظام وارد کند، ابراز داشت: دشمن در این فتنه نیز همانند سال ۸۸ نتوانست اقتدار ایران را در برگزاری یک انتخابات پرشور ببیند، لذا با فتنه جدید کوشید تا به اهداف خود دست یابد، استکبار در عراق و سوریه ناکام ماند و در یمن به گل نشست و طبیعتاً در چنین شرایطی باید از جایی رخنه می‌کرد، لذا مسئولان و مردم باید کاملاً هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام امینی بابیان اینکه شناخت اهداف دشمن یک ضرورت انکارناپذیر است، تصریح کرد: فضای مجازی علاوه بر فرصت یک تهدید نیز محسوب می‌شود که دیدیم در فتنه اخیر چطور مورداستفاده دشمن واقع شد، برخی به چه بهانه می‌خواهند این ابزار را داشته باشند لذا باید به‌جای اتکا به رسانه‌های بیگانه از سرورهای داخلی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مجلس در بودجه ۹۷ باید بیش‌ازپیش مراقب باشد، تاکید کرد: امروز زمانی است که باید پرسید چرا جزئیات بودجه به بهانه شفاف‌سازی باید بر روی موبایل‌های مردم قرار گیرد؟ هیچ کشوری مسائل خاص خودش را برای همه عموم بازگو نمی‌کند.

آتش زدن مسجد و پرچم دست دشمنان را رو کرد

امام جمعه شاهرود با بیان این‌که نقش مردم در اتحاد و همدلی برابر دشمن بسیار حائز اهمیت است، افزود: یکی از عوامل شکست دشمن در فتنه اخیر این بود که می‌خواستند از طریق خواسته‌های به‌حق مردم وارد عزت و شرف مردم شوند به‌عنوان‌مثال اشتباه محاسباتی دشمن درحالی‌که به دنبال آتش زدن مسجد و پرچم بود، خیلی زود دست‌شان را رو کرد.

وی با بیان این‌که تعارض بین شعارها و تبدیل‌شدن آن به مسائل امنیتی با آتش زدن بانک و بیت‌المال تفاوت دارد، گفت: خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرارداد و برای چندمین بار عربستان پول کشورهای مسلمان را در توطئه علیه ایران هدر داد که باید پرسید در حمایت از آشوب‌گران چه نصیب آن‌ها شد؟ در واقع حمایت از اغتشاش‌گران عامل شکست آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام امینی خاطرنشان کرد: بصیرت نیروی انتظامی در حوادث اخیر بسیار درخور شایسته و تقدیر بود و از سوی دیگر در مقابل عده‌ای که در این حوادث با عقده‌گشایی آدرس غلط دادند، احزاب مواضع بسیار خوبی را نشان دادند و تا زمانی که همه مردم و مسئولان از ارزش‌های انقلاب حمایت کنیم، توطئه‌های دشمن نقش بر آب است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار